| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Şehir ve Bölge Planlamada Güncel Meseleler | CRP 358 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Çok boyutlu düşünme becerisi kazandırır |
| 2. Güncel sorunlar üzerine düşünme becerisi |
| 3. Kentsel meseleleri çok boyutlu ele alabilme becerisi |
| 4. Güncel sorunlara cevap olabilecek politika, araç ve projeler üretebilme becerisi |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Ders, küresel ölçekte kentsel bağlamda yer alan güncel sorunları, bu sorunlara sebep olan süreçleri, değişen yaklaşımları ve farklı çözüm önerilerini farklı temalar odağında ele alır, örnek vakalar ile inceler.
|
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Giriş |
| 2 | Günümüz Kentlerini Etkileyen Faktörler |
| 3 | Küreselleşme ve Etkileri |
| 4 | Küresel Rekabet: Ekonomik Gelişme Politikaları |
| 5 | Girişimci Kentler: Yeni Kentsel Yönetişim Yaklaşımları |
| 6 | Gelir Eşitsizlikleri ve Sosyo-Mekansal Ayrışma |
| 7 | Sosyal Dışlanma ve Korku Kültürü |
| 8 | Büzüşşen Kentler |
| 9 | Çeper Kentler |
| 10 | Sürdürülebilir Gelişme İlkeleri |
| 11 | Afetler ve Kentsel Dayanıklılık |
| 12 | Ekosistem Yönetimi Politikaları |
| 13 | Planlamada Katılım |
| 14 | Geleceğin Kentlerine Yeni Politikalar |
| |
| Kaynaklar: |
| Malcolm Cross and Robert Moore Globalization and the New City: Migrants, Minorities and Urban Transformations in Comparative Perspective
David Byrne Understanding the Urban |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Susan Fainstein, Iain Gordon, and Michael Harloe Divided cities: New York and London in the Contemporary World
Tim Hall and Phil Hubbard The Entrepreneurial City: Geographies of Politics, Regime, and Representation
Yuri Kazepov Cities of Europe: Changing Contexts, Local Arrangements and The Challange to Urban Cohesion
Paul L Knox The Restless Urban Landscape
Mark Pelling The Vulnerability of Cities: Natural Disasters and Social Resilience
Saskia Sassen The Global City: New York, London, Tokyo, 2nd
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Ders teorik bir ders olup, öğrencilerin araştırmaları ile desteklenmektedir. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ödev | 1 | %10 |
| Ara Sınav | 2 | %50 |
| Final Sınavı | 1 | %35 |
| Ders Katılımı | 1 | %5 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 6 | 0,50 | 3,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 3,00 | 3,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 8 | 0,50 | 4,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 1 | 3,00 | 3,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 2 | 6,00 | 12,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 8,00 | 8,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur. | 3 |
| 2 | Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur. | 2 |
| 3 | Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur. | 2 |
| 4 | Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur. | 4 |
| 5 | Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur. | 3 |
| 6 | Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir. | 4 |