| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Kalkınma İktisadı | ECON 403 | | 1 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. İktisadi kalkınmanın temel dinamiklerini ve kavramlarını bilir. |
| 2. Çeşitli büyüme ve kalkınma teorilerini anlayabilir/ayırt edebilir. |
| 3. Yerel ve küresel ölçekteki iktisadi kalkınma sorunlarını analiz edebilir. |
| 4. İktisadi kalkınma sorunlarının çözümüne yönelik ulusal ve uluslararası düzlemde çözüm önerileri geliştirebilir. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Az gelişmişliğin tarihsel kökenleri ve dinamikleri, temel iktisadi kalkınma teorileri, sürdürülebilir büyüme, yapısal değişim/dönüşüm, eşitsizlik ve yoksulluk, devletin kalkınmadaki rolü, ticaret, teknoloji ve finansal politikalardaki güncel konular.
|
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Giriş: İktisat, Kurumlar ve Kalkınma – Küresel Bakış |
| 2 | Karşılaştırmalı İktisadi Kalkınma |
| 3 | Klasik İktisadi Büyüme ve Kalkınmanın Teorileri |
| 4 | Klasik İktisadi Büyüme ve Kalkınmanın Teorileri (devam) |
| 5 | Modern İktisadi Büyüme ve Kalkınmanın Teorileri |
| 6 | Modern İktisadi Büyüme ve Kalkınmanın Teorileri (devam) |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Yoksulluk, Eşitsizlik ve Kalkınma |
| 9 | Nüfus Artışı ve İktisadi Kalkınma |
| 10 | Kentleşme ve Kırdan Kente Göç |
| 11 | İnsan Sermayesi: İktisadi Kalkınmada Eğitim ve Sağlık |
| 12 | Tarımsal Dönüşüm ve Kırsal Kalkınma |
| 13 | Kalkınma Politikaları, Piyasai Devlet ve Sivil Toplumun Rolü |
| 14 | Kalkınma için Para ve Maliye Politikaları |
| |
| Kaynaklar: |
| 1. Michael P. Todaro & Stephen C. Smith (2015), Economic Development, Prentice Hall.
2. Debraj Ray (1998), Economic Development, Princeton.
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| 1. Gary S. Fields (2002), Distribution and Development: A New Look at the Developing World, MIT Press. |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Haftalık 3 saatlik ders, seçili makalelerin sunulması.
|
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %45 |
| Final Sınavı | 1 | %55 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 2,00 | 2,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 18,00 | 18,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 21,00 | 21,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. | 3 |
| 2 | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. | 0 |
| 3 | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 2 |
| 4 | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | 4 |
| 5 | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | 3 |
| 6 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. | 2 |
| 7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. | 1 |
| 8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | 4 |
| 9 | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. | 3 |
| 10 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 1 |
| 11 | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 4 |
| 12 | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 4 |
| 13 | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. | 4 |
| 14 | Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. | 4 |