Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Örgütsel Davranış | MAN 211 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Örgütsel davranışa ilişkin temel kavramları anlar ve tanımlar. |
2. Örgütsel yapılarda davranışın rolünü kavrar. |
3. İyi iletişim becerilerin nasıl geliştiştiğini kavrar. |
4. Etik konularına ilişkin uygun akıl yürütme becerisi kazanır. |
5. Örgütlerde çok kültürlülük ve çeşitlilik konularını anlayabilir |
6. Farklı kültür ve davranışlarla ilgili sorunları çözmek için doğru kararlar verebilmeyi öğrenir. |
7. Yansıtıcı düşünce yeteneği kazanır. |
8. Örgütsel davranışa ilişkin bilimsel bir makaleyi inceleyebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin amacı öğrencileri örgütlerde nasıl davranacakları konusunda eğitmektedir. Ders ayrıca, yöneticilerin (veya yönetici olacakların) örgütsel davranış kuramlarını uygulardan karşılaşabilecekleri zorluk ve fırsatlara da vurgu yapar. Ders öğrencilerin, örgüt kültürü, örgüt iklimi, değerler, örgütlerdeki roller ve diğer kişilerin davranışlarını nasıl yorumlayacakları konularını anlamalarına yardımcı olur. Öğrenciler ders yoluyla, liderlik, çatışma yönetimi, ekip çalışması ve müzakere yetenekleri gibi değişik davranışsal yeteneklerini geliştirme imkanına sahip olurlar.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Örgütlerde birey ve davranış dinamikleri |
2 | Örgütsel davranış modelleri |
3 | İletişim Yönetimi |
4 | Sosyal sistemler ve Örgütsel Kültür |
5 | Motivasyon |
6 | Performans değerleme ve ödüllendirme |
7 | Ara Sınav |
8 | Güçlendirme ve Katılım |
9 | Tutum |
10 | Çatışma, güç ve örgütsel politik |
11 | Resmi ve resmi olmayan gruplar |
12 | Çalışma Takımları |
13 | Örgütsel değişim |
14 | Stres |
|
Kaynaklar: |
Organizational Behavior: Managing People and Organizations 13th Edition
Ricky W. Griffin; Jean M. Phillips; Stanley M. Gully, Publisher Cengage Learning
Print ISBN
9780357391549, 0357391543
Print ISBN 9780357391549, 0357391543
E Text ISBN 9781337918756, 133791875X |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç saat ders yapılacaktır. Dersin ilk iki saati teorik ve sınıf içi tartışma içeriklidir. Son saatte öğrencilerin dersin websitesi (webonline) üzerinden haftanın konusu ile ilgili mini-sınavı tamamlamaları beklenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 8 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur. | 2 |
2 | Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur. | 4 |
3 | İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur. | 0 |
4 | Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur. | 0 |
5 | Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir. | 2 |
6 | İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 0 |
7 | Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 4 |
8 | İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir. | 2 |
9 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 4 |
10 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır. | 2 |
11 | Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır. | 4 |
12 | Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 3 |
13 | Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. | 4 |
14 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 3 |
15 | İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 4 |
16 | Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir. | 4 |