| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Siyaset Sosyolojisi | PSI 412 | | 2 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Siyaset sosyolojisinin temel kavramlarını anlamak |
| 2. Siyasete yönelik farklı bakış açılarını yorumlamak |
| 3. Siyasetin sosyal temelleri konusunda eleştirel bir bakış açısına sahip olmak |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Modern devlet ve toplumun tarihi evrimi, devlet, toplum ve siyaset ilişkisi, vatandaşlık, siyasi katılım, siyasi toplumsallaşma ve siyasi kültür kavramları incelenir. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Hayır |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Siyaset ve Sosyoloji |
| 2 | Siyaset sosyolojisinin doğası |
| 3 | Kapitalizm, Savaş ve Avrupa'da Ulus-devlet'in ortaya çıkışı I |
| 4 | Kapitalizm, Savaş ve Avrupa'da Ulus-devlet'in ortaya çıkışı II |
| 5 | Kapitalizmin yayılışı ve gelişmemiş ülkelerde ulus devletin ortaya çıkışı |
| 6 | Kapitalizmin yayılışı ve gelişmemiş ülkelerde ulus devletin ortaya çıkışı |
| 7 | Modernleşme teorileri ve eleştirileri |
| 8 | Demokrasinin gereklilikleri: Barrington Moore ve sonrası |
| 9 | Demokratik yönetimin sosyolojisi: Vatandaşlık |
| 10 | Demokratik yönetimin sosyolojisi: Siyasi Katılım |
| 11 | Demokratik yönetimin sosyolojisi: Siyasi toplumsallaşma, sivil toplum ve kamusal alan |
| 12 | Demokratik yönetimin sosyolojisi: Sivil toplum ve kamusal alan |
| 13 | Demokratik yönetimin sosyolojisi: Sosyal hareketler |
| 14 | Demokratik yönetimin sosyolojisi: Siyasi iletişim |
| |
| Kaynaklar: |
| Orum, Anthony M, Introduction to Political Sociology, Oxford Univ.Press, 2009 |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Drake, Michael, Political Sociology for Globalizing World, Cambridge, Polity 2010.
Faulks, Keith, Political Sociology : A Critical Introduction, Edinburgh Univ. Press 1999.
Vergin, Nur, Siyasetin Sosyolojisi, İstanbul, Bağlam, 2003.
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Seminer ve sınıf içi tartışmalar. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Aktiviteler | 1 | %40 |
| Aktiviteler | 1 | %60 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 13 | 3,00 | 39,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 13 | 1,00 | 13,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 2,00 | 2,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 13 | 1,50 | 19,50 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 20,00 | 20,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 13 | 4,00 | 52,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 0 |
| 2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 0 |
| 3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 0 |
| 4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 0 |
| 5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 0 |
| 6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 0 |
| 7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 0 |
| 8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 0 |
| 9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 0 |
| 10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 0 |
| 11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 0 |
| 12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 0 |
| 13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 0 |