Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Diplomasi Tarihi II | PSI 202 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Diplomasinin tarihsel gelişimini anlama |
2. Uluslararası kuralların bir parçası olarak diplomasinin önemini anlamak |
3. Tarafsızlık ve dokunulmazlık hakkının anlaşılması, veto hakkının ölçülü kullanımı |
4. Modern diplomasinin batılı kökenine eleştirel bir bakış |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilere diplomasi sanatının gelişimini açıklamak üzere hazırlanmıştır. Diplomasinin modern dönemdeki gelişimi ile birlikte uluslararası hukukun ve kurumsal diplomasinin doğuşu da ele alınacaktır. Sınıf tartışmalarında diplomasi pratiklerinin dünya çapında nasıl benimsendiği üzerinde durulacaktır. Dersin müfredatına wikileaks gibi güncel konular da dahil edilmiştir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Viyana Kongresi |
3 | Almanya'nın Birleşmesi |
4 | İtalya'nın Birleşmesi |
5 | Birinci Dünya Savaşı |
6 | Milletler Cemiyeti |
7 | İkinci Dünya Savaşı |
8 | Birleşmiş Milletler |
9 | Soğuk Savaş |
10 | NPT Anlaşması ve Henry Kissenger |
11 | Viyana Kongresi ve 1961 Diplomatik İlişkileri |
12 | Avrupa Birliği Diplomasisi |
13 | Wikileaks ve sonrası |
14 | Genel Değerlendirme ve Sonuç |
|
Kaynaklar: |
Mortimer, Chambers et al The Western Experience McGraw-Hill 2009 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Ana kaynak dışında spesifik herhangi bir kaynak kullanılmamaktadır. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğrencilerin her hafta derse gelmeden önce gerekli okuma metinlerine ve ders notlarına hazırlanmış olmaları beklenir. Ders seminer ve öğrencilerin sınıf içi tartışmalara katılımı ile birlikte yürütülecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 0 |
2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 0 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 0 |
4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 0 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 0 |
6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 0 |
7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 0 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 0 |
9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 0 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 0 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 0 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 0 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 0 |