PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Türk Siyasi Tarihi IPSI 20313 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler dönemdeki ana politik gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur ve Türkiye'nin mutlakiyetçi bir rejimden modern bir rejime nasıl geçtiğini ekonomik ve sosyal gelişmeler kapsamında kavrayabilirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Türkiye'nin Yirminci Yüzyıl'ın başından İkinci Dünya Savaşı'nın bitimine kadarki ekonomik, sosyal ve siyasal tarihi.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Hayır
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Türk siyasi modernleşmesini ve dönüşümünün teorik modeller üzerinden tartışılması
2II.Abdülhamit rejimindeki politik, ekonomik ve sosyal durum
31906-1907 vergi ayaklanmalarını ve 1908 devrimi
41908 Devriminden sonraki ekonomik, politik ve sosyal değişiklikler
51908-1918 karşı ayaklanmasına yönelik politik tepkiler ve girişimler
6Birinci dünya savaşı ve sonuçları
7Ankara'da yen bir rejim kurma girişimi ve 1923'de Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşu
81920lerde rejimin politik ve ekonomik tercihleri
91930'daki politik liberalleşme ve liberal partinin kuruluşu
10 1931'de tek-parti devletinin resmi kuruluşu ve devlet aygıtının yeniden düzenlenmesi
11Tek parti devletinin siyasi ideolojisi - korporatizm.
12Korporatist Türkiye'de ekonomi ve toplum
13İkinci Dünya Savaşı sırasında siyaset, ekonomi ve toplum
14İkinci Dünya Savaşı sonrası liberalleşme
 
Kaynaklar:
Erik J. Zürcher, Turkey: A Modern History, 3rd edition (London: I.B.Tauris, 2003) Aykut Kansu, The Revolution of 1908 in Turkey (Leiden and Boston: E. J.Brill, 1997) Aykut Kansu, Politics in Post-Revolutionary Turkey, 1908-1913 (Leiden and Boston: E. J. Brill, 2000)
 
Diğer Kaynaklar:
Erik J. Zürcher, The Unionist Factor (Leiden: E. J. Brill, 1984) Asım Karaömerlioğlu, Orada Bir Köy Var Uzakta (Istanbul: İletişim Yayınları, 2006)
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Seminer ve sınıf tartışmalarına katılım
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)143,0042,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)120,0020,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)130,0030,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir.3
2Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir.3
3Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur.4
4Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur.3
5Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur.3
6Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur.2
7Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur.4
8Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur.4
9Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur.2
10Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir.4
11İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1).3
12Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir.1
13Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. 1