PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Diplomasi Tarihi IPSI 2013 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Diplomasinin tarihsel gelişimine aşinalık
2. Uluslararası normların bir parçası olarak diplomasiyi anlamak
3. Tarafsızlık ve dokunulmazlık haklarının yanı sıra uluslararası toplumda vetonun ölçülü kullanımını anlamak
4. Günümüz diplomasisinin batılı kökünün eleştirel olarak değerlendirilmesi
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders öğrencilere diplomasi sanatının gelişimine aşinalık kazandırmak üzere tasarlanmıştır. Dersin içeriği 14.yy'ın sonlarından 19.yy'ın sonlarına kadar süren 400 yıllık bir dönemi kapsamaktadır. Özellikle devletlerarası ilişkilerde dinin rolü, dışa açılım ve imparatorluk çekişmeleri, dış ilişkilerde ticaretin rolü, aynı zamanda teorik yaklaşımlarla birlikte savaşlar, devrimler ve barış anlaşmaları ele alınacaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Ortaçağ döneminin siyasi değerlendirilmesi
3Teorik yaklaşım: Machiavelli
4Protestan reformunun siyasi sonuçları
5Teorik yaklaşım: Hugo Grotius
6Dışa açılma ve imparatorluk çekişmeleri
7Teorik yaklaşım: John Locke
8Westphalia sonrası dünya ve ulus-devlet
9Teorik yaklaşım: Samuel Pufendorf
10Amerika Bağımsızlık Savaşı
11Teorik yaklaşım: Thomas Paine
12Serbest Ticaret ve Küreselleşme
13Teorik yaklaşım: David Ricardo
14Genel Değerlendirme ve Sonuç
 
Kaynaklar:
Mortimer, Chambers et al The Western Experience McGraw-Hill 2009 0073385530
 
Diğer Kaynaklar:
Asıl kaynak dışında herhangi bir kaynak kullanılmamaktadır.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Her hafta öğrencilerin gerekli okuma metinlerini ve ders notlarını derse gelmeden önce okumaları gerekmektedir. Dersler, ders anlatımı ve sınıf içi tartışmalar ile ilerlediğinden, öğrencilerin sınıf içi tartışmalara katılımı beklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%35
Final Sınavı1%45
Ödev1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir.0
2Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir.0
3Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur.0
4Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur.0
5Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur.0
6Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur.0
7Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur.0
8Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur.0
9Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur.0
10Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir.0
11İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1).0
12Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir.0
13Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. 0