| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Türk İdari Tarihi | PSI 424 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Bu ders öğrencilere Avrupa ve Türkiye'de modern devletin doğuşu ve merkezi bürokrasinin kuruluşu hakkında tarihi bir çerçeve sunar. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu ders, Türk idari sisteminin tarihsel gelişimi, bunun siyasal sistem ile ilişkileri, idari
sistemin başlıca özellikleri, kurumları ve Türk idari sisteminin işleyiş biçimini inceler. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Avrupa'da modern devletin kuruluşuna yönelik teorik okumalar 1 |
| 2 | Avrupa'da modern devletin kuruluşuna yönelik teorik okumalar 2 |
| 3 | Avrupa'da modern devletin kuruluşuna yönelik teorik okumalar 3 |
| 4 | Osmanlı İmparatorluğu'nda merkezi ordunun kuruluşu, 1820ler |
| 5 | Vergi toplama konusundaki zorluklar |
| 6 | Mali çöküş ve Osmanlı Bankası'nın kuruluşu |
| 7 | Osmanli imparatorluğunda bürokratik reform |
| 8 | 1824'de vilayet sisteminin kuruluşu |
| 9 | Bürokrat okulları |
| 10 | Düyun-u Umumiye'nin kuruluşu |
| 11 | Osmanlı imparatorluğundaki iç ve dış borçların yapılandırılması |
| 12 | Abdülhamit rejiminde merkezi mutlak monarşinin kurulması |
| 13 | Devlet sembollerinin oluşturulması ve gelenek yaratımı |
| 14 | Mutlakiyetçi devlete geçiş |
| |
| Kaynaklar: |
| Charles Tilly (ed) The Formation of National States in Western Europe Princeton Univ Press 1975
Christopher Pierson The Modern State Routledge 2004
Stanford Shaw History of the Ottoman Empire and Modern Turkey Cambridge Univ Press 1977
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Roderic Davison Reform in the Ottoman Empire Princeton Univ Press 1963
Carter Findley Bureaucratic Reform in the Ottoman Empire Princeton Univ Press 1980
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Seminer ve sınıf tartışmalarına katılım |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %40 |
| Final Sınavı | 1 | %60 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 12 | 3,00 | 36,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 0 |
| 2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 0 |
| 3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 0 |
| 4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 0 |
| 5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 0 |
| 6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 0 |
| 7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 0 |
| 8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 0 |
| 9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 0 |
| 10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 0 |
| 11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 0 |
| 12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 0 |
| 13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 0 |