PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Türk İdari TarihiPSI 4243 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bu ders öğrencilere Avrupa ve Türkiye'de modern devletin doğuşu ve merkezi bürokrasinin kuruluşu hakkında tarihi bir çerçeve sunar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, Türk idari sisteminin tarihsel gelişimi, bunun siyasal sistem ile ilişkileri, idari sistemin başlıca özellikleri, kurumları ve Türk idari sisteminin işleyiş biçimini inceler.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Avrupa'da modern devletin kuruluşuna yönelik teorik okumalar 1
2Avrupa'da modern devletin kuruluşuna yönelik teorik okumalar 2
3Avrupa'da modern devletin kuruluşuna yönelik teorik okumalar 3
4Osmanlı İmparatorluğu'nda merkezi ordunun kuruluşu, 1820ler
5Vergi toplama konusundaki zorluklar
6Mali çöküş ve Osmanlı Bankası'nın kuruluşu
7Osmanli imparatorluğunda bürokratik reform
81824'de vilayet sisteminin kuruluşu
9Bürokrat okulları
10Düyun-u Umumiye'nin kuruluşu
11Osmanlı imparatorluğundaki iç ve dış borçların yapılandırılması
12Abdülhamit rejiminde merkezi mutlak monarşinin kurulması
13Devlet sembollerinin oluşturulması ve gelenek yaratımı
14Mutlakiyetçi devlete geçiş
 
Kaynaklar:
Charles Tilly (ed) The Formation of National States in Western Europe Princeton Univ Press 1975 Christopher Pierson The Modern State Routledge 2004 Stanford Shaw History of the Ottoman Empire and Modern Turkey Cambridge Univ Press 1977
 
Diğer Kaynaklar:
Roderic Davison Reform in the Ottoman Empire Princeton Univ Press 1963 Carter Findley Bureaucratic Reform in the Ottoman Empire Princeton Univ Press 1980
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Seminer ve sınıf tartışmalarına katılım
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)123,0036,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)00,000,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)00,000,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)00,000,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir.0
2Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir.0
3Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur.0
4Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur.0
5Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur.0
6Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur.0
7Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur.0
8Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur.0
9Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur.0
10Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir.0
11İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1).0
12Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir.0
13Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. 0