Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kültür ve Politikalar | PSI 324 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bu ders öğrencilere kültür ve politika ilişkisini öğretirken, politik olayların kültürel altyapıları değerlendirme ve günlük olaylara kulturel bir görünüş kazandırma becerisi geliştirir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Kültür kavramına farklı yaklaşımlarla,siyasetin kültürel açıklamaları ve kültürle olan ilgisi ve siyasi alanı belirlemede kültürün rolü ele alınır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | KÜLTÜR |
2 | KÜLTÜREL KİMLİK |
3 | KÜLTÜREL KİMLİK |
4 | KÜLTÜREL KİMLİK |
5 | ÖTEKİ VE FARKLILIK |
6 | MODERNİZM VE KÜLTÜR |
7 | POSTMODERNİZM VE KÜLTÜR |
8 | POLİTİK KÜLTÜR |
9 | POPÜLER KÜLTÜR VE POLİTİKA |
10 | POPÜLER KÜLTÜR VE POLİTİKA |
11 | SİYASAL KAMPANYALAR |
12 | SİYASAL KAMPANYALAR |
13 | PROPAGANDA |
14 | EVRİMİ VE SONUÇLARI |
|
Kaynaklar: |
Jan-Erik Lane and Svante Ersson Culture and Politics Ashgate 2005 978-0754645788
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Larry Diamond (ed.) Political Culture and Democracy in Developing Countries Rienner Publication 1994 978-1555875152
Toby Miller and Alec McHoul Popular Culture and Everyday Life SAGE 1998 978-0761952138 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı ve sınıf tartışmaları |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Ödev | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 1 |
2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 1 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 4 |
4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 3 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 2 |
6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 2 |
7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 4 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 0 |
9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 3 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 2 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 1 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 1 |