PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Çevre politikalarıPSI 3223 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Küresel çevre politikalarının tarihsel gelişimini öğrenmek
2. Küresel politik aktörlerin çıkarları ve çevresel olaylar arasındaki ilişkiyi göstermek
3. Kyoto Protokolü gibi çevresel olayları analitik ve eleştirel düşünce yetenekleriyle yorumlamayı geliştirmek
4. Çevresel politikaların gelecekteki rolünü yansıtan bakış açıları geliştirmek, Türkiyenin gelecekte çevre politikalarında nasıl bir rol üstleneceği hakkında senaryolar geliştirmek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Küresel çevre politikalarının genel bağlamının analizi, önemli çevre sorunları, politika yapım süreçleri ve ABD, AB, BM, İngiltere, Almanya, Rusya gibi bazı önemli uluslararası siyasi aktörlerin/bölgelerin/kuruluşların ilgili politikalarının eleştirel bir şekilde incelenmesi ve Türkiye'nin çevre ve konvansiyonel/nükleer enerji politikalarının incelenmesi.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Küresel Çevre Politikalarının Doğuşu (1)
2Küresel Çevre Politikalarının Doğuşu (2)
3Küresel Çevre Politikalarının Aktörleri
4ABD'nin Çevre Politikalarının Evrimi
5BM ve Çevre Politikaları (1)
6BM ve Çevre Politikaları (2)
7Rusya ve Çevre Politikaları
8VİZE (PLANLANAN)
9Kyoto Protokolü
10Türkiye'nin Çevre Politikaları
11Türkiye'nin Enerji Politikaları ve Nükleer Güç Programı
12İngiltere'nin Çevre Politikaları
13Almanya'nın Çevre Politikaları
14Genel Değerlendirme
 
Kaynaklar:
Michael E. Kraft Environmental Policy and Politics Pearson Longman 2004 0321159772 James Connelly and Graham Smith Politics and the Environment Routledge 2002 041525146 Gareth Porter, Janet Welsh Brown, and Pamela S. Chasek Global Environmental Politics Westview Press 2000 0813368456 9780813368450
 
Diğer Kaynaklar:
Christoph Knill and Duncan Liefferink Environmental Politics in the European Union: Policy-making, Implementation and Patterns of Multi-level Governance Manchester University Press 2007 978-0-7190-7581-0 0-7190-7581-5 Nuran Talu Avrupa Birliği Uyum Sürecinde Türkiye’de Çevre Politikaları TMMOB Çevre Mühendisleri Odası 2006 9944891770 John Vogler and Mark F. Imber (eds.) The Environment and International Relations Routledge 1996 0415122147 Stephen Croall Introducing Environmental Politics Icon Books 2000 9781840461596 John B. Braden, Henk Folmer, and Thomas S. Ulen (eds.) Environmental Policy with Political and Economic Integration Edward Elgar 1996 1-85898-121-2
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı ve sınıf içi tartışmalar
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%35
Sunum1%30
Final Sınavı1%35
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir.1
2Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir.3
3Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur.4
4Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur.4
5Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur.2
6Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur.3
7Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur.2
8Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur.3
9Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur.4
10Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir.4
11İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1).2
12Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir.3
13Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. 3