Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çevre politikaları | PSI 322 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Küresel çevre politikalarının tarihsel gelişimini öğrenmek |
2. Küresel politik aktörlerin çıkarları ve çevresel olaylar arasındaki ilişkiyi göstermek |
3. Kyoto Protokolü gibi çevresel olayları analitik ve eleştirel düşünce yetenekleriyle yorumlamayı geliştirmek |
4. Çevresel politikaların gelecekteki rolünü yansıtan bakış açıları geliştirmek, Türkiyenin gelecekte çevre politikalarında nasıl bir rol üstleneceği hakkında senaryolar geliştirmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Küresel çevre politikalarının genel bağlamının analizi, önemli çevre sorunları, politika yapım süreçleri ve ABD, AB, BM, İngiltere, Almanya, Rusya gibi bazı önemli uluslararası siyasi aktörlerin/bölgelerin/kuruluşların ilgili politikalarının eleştirel bir şekilde incelenmesi ve Türkiye'nin çevre ve konvansiyonel/nükleer enerji politikalarının incelenmesi. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Küresel Çevre Politikalarının Doğuşu (1) |
2 | Küresel Çevre Politikalarının Doğuşu (2) |
3 | Küresel Çevre Politikalarının Aktörleri |
4 | ABD'nin Çevre Politikalarının Evrimi |
5 | BM ve Çevre Politikaları (1) |
6 | BM ve Çevre Politikaları (2) |
7 | Rusya ve Çevre Politikaları |
8 | VİZE (PLANLANAN) |
9 | Kyoto Protokolü |
10 | Türkiye'nin Çevre Politikaları |
11 | Türkiye'nin Enerji Politikaları ve Nükleer Güç Programı |
12 | İngiltere'nin Çevre Politikaları |
13 | Almanya'nın Çevre Politikaları |
14 | Genel Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Michael E. Kraft Environmental Policy and Politics Pearson Longman 2004 0321159772
James Connelly and Graham Smith Politics and the Environment Routledge 2002 041525146
Gareth Porter, Janet Welsh Brown, and Pamela S. Chasek Global Environmental Politics Westview Press 2000 0813368456 9780813368450 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Christoph Knill and Duncan Liefferink Environmental Politics in the European Union: Policy-making, Implementation and Patterns of Multi-level Governance Manchester University Press 2007 978-0-7190-7581-0 0-7190-7581-5
Nuran Talu Avrupa Birliği Uyum Sürecinde Türkiye’de Çevre Politikaları TMMOB Çevre Mühendisleri Odası 2006 9944891770
John Vogler and Mark F. Imber (eds.) The Environment and International Relations Routledge 1996 0415122147
Stephen Croall Introducing Environmental Politics Icon Books 2000 9781840461596
John B. Braden, Henk Folmer, and Thomas S. Ulen (eds.) Environmental Policy with Political and Economic Integration Edward Elgar 1996 1-85898-121-2
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı ve sınıf içi tartışmalar |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Sunum | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 1 |
2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 3 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 4 |
4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 4 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 2 |
6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 3 |
7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 2 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 3 |
9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 4 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 4 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 2 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 3 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 3 |