| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Balkanlarda Siyaset | PSI 319 | | 2 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Bölgedeki güncel olayların ve politika konularının tarihsel arkaplanını anlamak |
| 2. Bölgedeki politik, ekonomik ve sosyal dinamikleri tanımak |
| 3. Dış aktörlerin bölgedeki etkilerini anlamak |
| 4. Bölgedeki güncel çatışma, anlaşmazlık ve sorunların; geçmiş çatışma, anlaşmazlık ve sorunların sonuçları olduğunu kavramak |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Balkanlar'daki temel dinamiklerin, kavramların, gelişmelerin, bölgesel aktörlerin politikalarının, özellikle Soğuk Savaş ve Soğuk Savaş sonrası dönemin analizi. Bölgeye yönelik Türk, Rus ve ABD politikalarının incelenmesi. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Balkanlar: Tarih, Coğrafya ve Halk (1) |
| 2 | Balkanlar: Tarih, Coğrafya ve Halk (2) |
| 3 | Soğuk Savaş Sırasında Yugoslavya (1) |
| 4 | Soğuk Savaş Sırasında Yugoslavya (2) |
| 5 | Bulgaristan: 1948-1989 |
| 6 | Romania and Greece: 1948-1989 |
| 7 | Dış Aktörler ve Balkanlar: ABD, SSCB/RF, Türkiye |
| 8 | VİZE (PLANLANAN) |
| 9 | Yugoslavya Krizi: 1989- 1992 ve Bosna-Hersek'teki Savaş 1992-1995 |
| 10 | Yugoslavya ve 1992 Sonrası Halef Devletleri |
| 11 | 1991 Sonrası Arnavutluk |
| 12 | 1989 Sonrası Romanya |
| 13 | 1989 Sonrası Yunanistan |
| 14 | Kosova Savaşı sonrası Balkanlar |
| |
| Kaynaklar: |
| Richard J. Crampton The Balkans Since the Second World War Longman 2002
Tom Gallagher The Balkans in the New Millenium: In the Shadow of War and Peace Routledge 2005
Andrew Baruch Wachtel The Balkans in World History Oxford University Press 2008
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Dušan I. Bjelic & Obrad Savic (eds.) Balkan as Metaphor. Between Globalization and Fragmentation MIT Press 2002
Carl-Ulrik Schierup (ed) Scramble for the Balkans. Nationalism, Globalism and the Political Economy of Reconstruction Macmillan 1999
Milovan Djilas The New Class. An Analysis of the Communist System Thames & Hudson 1958
Aleksa Djilas The Contested Country: Yugoslav Unity and Communist Revolution Harvard University Press 1996
Carl-Ulrik Schierup (ed) Scramble for the Balkans. Nationalism, Globalism and the Political Economy of Reconstruction Macmillan 1999
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Ders anlatımı ve belgeseller gibi görsel ve işitsel materyal kullanımı |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %35 |
| Ödev | 1 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %35 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 13 | 3,00 | 39,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 13 | 3,00 | 39,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 13 | 3,00 | 39,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 13 | 3,00 | 39,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 1 | 1,00 | 1,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 1,00 | 1,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 3,00 | 3,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 1 |
| 2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 4 |
| 3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 4 |
| 4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 3 |
| 5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 2 |
| 6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 1 |
| 7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 0 |
| 8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 2 |
| 9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 4 |
| 10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 1 |
| 11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 2 |
| 12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 3 |
| 13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 4 |