| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Rusya'da Siyaset ve Dış Politika | PSI 314 | | 2 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Çarlık zamanlarından itibaren Rus Dış Politikasının değişimini anlamak |
| 2. Soğuk Savaş sırasında Sovyetler Birliği'nin ABD karşısındaki rolünü anlamak |
| 3. Rus liderlerin Soğuk Savaş sonrası politikalarını anlamak |
| 4. Dünyanın çeşitli bölgelerindeki Rus etkisini anlamak |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu derste, Çarlık, SSCB ve SSCB sonrası döneminde iç ve dış politika yapımı, uygulanması ve bağlantılı konu ve sorunlar ele alınmaktadır. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Rus Dış Politikasının Genel Görünümü |
| 2 | Çarlık Rusya ve Dış Politikası |
| 3 | Sovyet Dış Politikası: Devrimden Soğuk Savaşa |
| 4 | Sovyet Dış Politikası: Soğuk Savaş |
| 5 | Gorbaçev dönemi |
| 6 | Yeltsin dönemi |
| 7 | Putin Dönemi |
| 8 | VİZE (PLANLANAN) |
| 9 | Medvedev Dönemi |
| 10 | Rus dış politikası ve dönemsel trendler - Ortadoğu, Kuzey Afrika, Latin Amerika ve Karayipler |
| 11 | Rus dış politikası ve dönemsel trendler - Latin Amerika ve Karayipler |
| 12 | 11 Eylül sonrası Rus Siyaseti ve Dış Politikası |
| 13 | 1990 sonrası Rusya ve Türkiye |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| |
| Kaynaklar: |
| -Robert H. Donaldson and Joseph L. Nogee, The Foreign Policy of Russia: Changing Systems, Enduring Interests, M.E. Sharpe, 2005.
-Andrew Kuchins (ed.), Russia After the Fall, Brookings Institutions Press, 2002.
-Dale R. Herspring, Putin's Russia: Past Imperfect, Future Uncertain, Rowman & Little Field, 2006. |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| -Maureen Perrie (ed.), The Cambridge History of Russia, Cambridge University Press, 2006.
-Igor S. Ivanov, The New Russian Diplomacy, The Nixon Center and Brookings Institution Press, 2002.
-Michael Mendelbaum (ed.), The New Russian Foreign Policy, Council on Foreign Relations,1998.
-Richard Sakwa, Gorbachev and His Reforms: 1985 – 1990, Prentice Hall 1990.
Marc Raeff Origins of the Russian Intelligentsia: The Eighteenth-Century Nobilit Harvest Book 2000
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi tartışmalar. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %35 |
| Ödev | 1 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %35 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 12 | 3,00 | 36,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 12 | 3,00 | 36,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 12 | 3,00 | 36,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 12 | 3,00 | 36,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 1 | 1,00 | 1,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 2,00 | 2,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 6,00 | 6,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 2 |
| 2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 3 |
| 3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 4 |
| 4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 2 |
| 5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 2 |
| 6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 1 |
| 7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 1 |
| 8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 2 |
| 9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 4 |
| 10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 0 |
| 11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 1 |
| 12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 4 |
| 13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 4 |