| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Bürokrasi | PSI 313 | | 1 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Bürokratik aygıtların kökenini anlamak |
| 2. Modern devlette bürokrasinin tarihsel gelişimini anlamak |
| 3. Politik konuları aktörler ve bürokratik elitler kapsamında değerlendirmek |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bürokrasi kavramı, bürokratik yapıların tarihsel gelişiminin karşılaştırmalı bakış açısından analizi, demokratik rejimlerde siyasi güçler ve bürokrasiler arasındaki etkileşim, bürokrasinin siyasileştirilmesi ve siyasetin bürokratikleşmesi gibi konular üzerinde durulur. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Bürokrasi kavramının kökenleri |
| 2 | Bürokrasi kavramının kökenleri |
| 3 | Güç |
| 4 | Güç |
| 5 | Yönetimsellik |
| 6 | Yönetimsellik |
| 7 | Bürokrasi ile ilgili klasik formülasyonlar |
| 8 | Bürokrasi ile ilgili klasik formülasyonlar |
| 9 | Bürokrasi ile ilgili klasik formülasyonlar |
| 10 | Weber Tartışmaları |
| 11 | Modern Bürokrasi Görüşleri |
| 12 | Modern Bürokrasi Görüşleri |
| 13 | Parkinson Yasası Tartışmaları |
| 14 | Genel Değerlendirme ve Sonuç |
| |
| Kaynaklar: |
| Martin Albrow - Bureaucracy - Palgrave,1970.
Françoise Dreyfus - Bürokrasinin İcadı Fransa, Büyük Britanya ve ABD’de Devlete Hizmet Etmek (18.-20. yüzyıl). İletişim Yayınları, 2014. |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Barrington Moore Jr. - Social Origins of Dictatorship and Democracy: Lord and Peasant in the Making of the Modern World - Beacon Press, 1993.
Max Weber - From Max Weber: Essays in Sociology - LLC, 2009.
Ludwig Von Mises - Bureaucracy - Liberty Fund Inc., 2007. |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Seminer ve Sınıf içi katılım. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ödev | 1 | %20 |
| Ara Sınav | 1 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %50 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 13 | 3,00 | 39,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 13 | 2,00 | 26,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 2,00 | 2,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 13 | 2,00 | 26,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 7 | 2,00 | 14,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 10 | 2,00 | 20,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 13 | 2,00 | 26,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 2 |
| 2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 1 |
| 3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 4 |
| 4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 3 |
| 5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 1 |
| 6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 3 |
| 7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 2 |
| 8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 1 |
| 9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 1 |
| 10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 0 |
| 11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 2 |
| 12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 2 |
| 13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 1 |