| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Karşılaştırmalı Dış Politika Analizi | PSI 305 | | 1 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Uluslararası ilişkilerde farklı ekollerin dış politika yapımında karar alma süreci değerlendirmelerini karşılaştırma yeteneği kazanmak |
| 2. Dış politika uygulayıcılarının bireysel dış politika konularını nasıl değerlendirdiğini anlamak |
| 3. Aynı dış politika konularının nasıl farklı bir karar alma sürecine ve farklı sonuçlara yol açtığını anlamak |
| 4. Uluslararası ilişkilerin bir dalı olan dış politika analizinin tarihsel geçmişini anlamak |
| 5. Olaylara yönelik tartışma ve analiz yeteneği geliştirmek |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bu ders, dış politika yapımı, teorisi ve uygulaması hakkında bilgi verir. Örneklem ülkelerde dış politika yapım süreçlerini karşılaştırmayı hedefler. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Bir Alt Alan Olarak Dış Politika Analizinin Tarihçesi ve Gelişimi |
| 2 | Realizm ve Dış Politika Analizi |
| 3 | Liberalizm ve Dış Politika Analizi |
| 4 | İnşacılık ve Dış Politika Analizi |
| 5 | Dış Politika Yapımında Modeller ve Yaklaşımlar |
| 6 | İngiliz Dış Politikası |
| 7 | Fransız Dış Politikası |
| 8 | VİZE |
| 9 | Sovyet/Rus Dış Politikası |
| 10 | Çin Dış Politikası |
| 11 | Sunumlar |
| 12 | Sunumlar |
| 13 | Dış politika yapımında medyanın ve kamuoyunun rolü |
| 14 | Genel Tekrar |
| |
| Kaynaklar: |
| Steve Smith, Amelia Hadfield and Timothy Dunne (eds.), Foreign Policy: Theories, Actors, Cases Oxford University Press 2008
Marijke Breuning, Foreign Policy Analysis: A Comparative Introduction Palgrave Macmillan 2007
Ryan Beasley, Juliet Kaarbo, Jeffrey Lantis and Michael Snarr (eds Foreign Policy in Comparative Perspective: Domestic and International Influences on State Behavior CQ Press 2002
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Valerie M. Hudson Foreign Policy Analysis: Classic and Contemporary Theory Rowman & Littlefield Publishers 2006
Alex Mintz and Karl DeRouen, Jr Understanding Foreign Policy Decision Making Cambridge University Press 2010
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Yüz yüze anlatım ve gerektiğinde görsel materyal kullanımı. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %35 |
| Sunum | 1 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %35 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 11 | 3,00 | 33,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 11 | 3,00 | 33,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 11 | 3,00 | 33,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 11 | 3,00 | 33,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 5,00 | 5,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 3 |
| 2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 3 |
| 3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 4 |
| 4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 3 |
| 5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 1 |
| 6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 2 |
| 7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 0 |
| 8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 4 |
| 9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 4 |
| 10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 0 |
| 11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 4 |
| 12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 4 |
| 13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 4 |