PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Bilgisayar Tabanlı Sunum Teknikleri IINAR 3813 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Adobe Photoshop’un temel araçlarını ve arayüzünü etkin şekilde kullanabilir.
2. Katman, maske, seçim ve düzeltme araçlarını kullanarak dijital düzenleme yapabilir.
3. Görsel kompozisyon ve kolaj tekniklerini iç mimarlık bağlamında uygulayabilir.
4. Dijital görseller üzerinde doku, ışık-gölge ve atmosfer düzenlemeleri gerçekleştirebilir.
5. İç mekân projelerine yönelik sunum paftaları oluşturabilir.
6. Teknik becerilerini yaratıcılıkla birleştirerek güçlü bir dijital anlatım dili geliştirebilir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, Adobe Photoshop programını iç mimarlık bağlamında bir dijital görselleştirme aracı olarak tanıtır. Adım adım ilerleyen anlatımlar ve uygulamalı egzersizler yoluyla, öğrenciler Photoshop’un temel özelliklerini — katmanlar, maskeler, seçim araçları ve düzenleme seçenekleri — kullanmayı öğrenirler. Dersin temel amacı, öğrencilerin kolaj, görsel kompozisyon ve sunum düzeni oluşturma gibi alanlarda uygulamalı beceriler kazanmalarını sağlamaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bu ders, Adobe Photoshop programını iç mimarlık bağlamında bir dijital görselleştirme aracı olarak tanıtır. Adım adım ilerleyen anlatımlar ve uygulamalı egzersizler yoluyla, öğrenciler Photoshop’un temel özelliklerini — katmanlar, maskeler, seçim araçları ve düzenleme seçenekleri — kullanmayı öğrenirler. Dersin temel amacı, öğrencilerin kolaj, görsel kompozisyon ve sunum düzeni oluşturma gibi alanlarda uygulamalı beceriler kazanmalarını sağlamaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin tanıtımı, Photoshop arayüzüne giriş
2Araç çubuğu, katman yapısı ve temel kavramlar
3Seçim araçları, kopyalama, hizalama, büyütme/küçültme
4Katman maskeleri, opaklık, blending modları
5Renk ayarları, fırça kullanımı, düzenleme teknikleri
6Egzersiz: Basit dijital kolaj oluşturma
7Tipografi ve yazı yerleşimi
8Doku ve malzeme kaplama
9Işık, gölge ve atmosfer oluşturma
10Perspektif düzeltme ve grid kullanımı
11Egzersiz: İç mekân görselleştirme üzerine çalışma
12Sunum paftası şablonları ve grafik düzenleme
13Bireysel proje çalışması – tasarım yönlendirmeleri
14Final sunumları ve geri bildirim
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, ağırlıklı olarak uygulamalı bir yapıda yürütülmektedir. İlk altı hafta boyunca, Adobe Photoshop programının temel araçları ve arayüzü detaylı olarak tanıtılmakta; öğrencilerin programı adım adım öğrenmeleri hedeflenmektedir. Her hafta kısa teorik girişlerin ardından uygulama odaklı egzersizler yapılmakta ve öğrencilerin kendi bilgisayarlarında süreci birebir takip etmeleri beklenmektedir. Beşinci haftadan sonra, öğrencilere araçları pekiştirecek yaratıcı görevler verilir ve bireysel görsel üretimleri teşvik edilir. Süreç boyunca öğrencilere düzenli geri bildirim verilmekte, teknik destek sağlanmakta ve bireysel gelişimleri yakından izlenmektedir. Ders, deneyimleyerek öğrenmeye ve öğrenci katılımına dayalı bir yaklaşımla yürütülmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev5%30
Ara Sınav I1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme.3
2Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme.2
3İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme3
4Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme.4
5Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme.4
6Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme.0
7Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme0
8Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme.0