PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mimarlar için GeometriMATH 117113 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. geometri ve mimarlık arasındaki bağlantıyı anlayacaklar
2. temel geometrik formları çizebilecekler
3. mimari elemanların şekli ve formu ile ilgili aynı dilde konuşabilecekler
4. iki ve üç boyutlu geometrik formları kategorize edebilecekler
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, mimarlık öğrencilerine matematik, geometri ve mimari arasındaki karmaşık ilişkiyi anlamada yardımcı olacaktır. Temel geometrik formları ve çizim prensiplerini iki ve üç boyutlu olarak ortaya koymayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin bu ilişkiler üzerine düşünmelerini sağlamak için, bu formların ve mimari örneklerin çizim alıştırmaları yapılır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Noktalar: Uzaklık ve orta nokta formülleri
2İki değişkenli denklemlerin grafikleri: Kesim noktaları, simetri
3Doğrular: Doğrunun eğimi, doğru çizimi, paralel doğrular, dik doğrular
4Çemberler: Çember denkleminin standart formu, çember çizimi, çemberin kesim noktalarının bulunması
5Düzlemler: Doğrular ve düzlemler
6Alan: Kare, dikdörtgen, paralelkenar, üçgen, çemberin alanı, daire dilimi ve daire parçası
7Konikler: Parabol, Elips, Hiperbol
8Konikler: Parabol, Elips, Hiperbol
9Konikler: Parabol, Elips, Hiperbol
10Katı cisimlerin alan ve hacimleri: Prizma, piramit, silindir, koni, küre, küp
11Işınsal geometri: Giriş, ışınsal olma durumları, perspektif olma durumları, dual olma prensibi
12Işınsal geometri: Nokta ve doğruların temel özellikleri, Desargues teoremi ve Pappus teoremi
13Işınsal geometri: Konikler, bir doğru ve konikin kesişimi, Desargues Konik teoremi
14Uygulamalar
 
Kaynaklar:
Pre-Calculus 10th Edition, Sullivan, Michael, Pearson 2015, ISBN13: 978-0321979070 Projective Geometry 2nd Edition, Springer 2003, ISBN13: 978-0387406237
 
Diğer Kaynaklar:
Geometry: Fundamental Concepts and Applications, Bass, Alan, Pearson 2007, ISBN13: 978-0321473318 Geometry: Schaum’s Outline 5thEdition, Thomas, Christopher & Rich, Barnett, McGraw-Hill Education 2012, ISBN13: 978-0071795405 Foundations of Projective Geometry, Hartshorne, Robin, Ishi Press 2009, ISBN13: 978-4871878371 Introduction to Projective Geometry, Wylie Jr., C. R. , Dover 2008, ISBN13: 978-0486468952
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Soru çözümü ve uygulamaları da içeren haftalık 3 saatlik sınıf dersi. Öğrencilerin derse katılımı zorunludur. Final sınavına katılabilmek için en az %50 katılım şartı aranmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%20
Final Sınavı1%50
Ödev5%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)00,000,00
6Ev ödevleri51,005,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)16,006,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)18,008,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur.4
2Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur.2
3Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur.3
4Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur.3
5Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.3
6Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.3
7Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur.3
8Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur.3
9Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur.4
10Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.4