Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İşletme Matematiği I | MATH 105 | 1 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler kendi dahil oldukları disiplindeki matematiksel problemleri anlayabilecek, formülize edebilecek ve çözebilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Fonksiyonlar ve grafikleri, lineer fonksiyonlar ve doğrular, ikinci dereceden fonksiyonlar ve grafikleri, polinomlar ve rasyonel fonksiyonlar, üstel ve logaritmik fonksiyonlar, limit ve süreklilik, türev, kuvvetin türevi, çarpım ve bölümün türevi, zincir kuralı, logaritmik ve üstel fonksiyonların türevi, yerel maksimum ve minimum, konkavlık, eğri çizimi, optimizasyon |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Temel cebir tekrarı |
2 | Fonksiyonlar ve grafikler |
3 | Lineer fonksiyonlar ve doğrular |
4 | İkinci dereceden fonksiyonlar ve grafikleri |
5 | Polinomlar ve rasyonel fonksiyonlar |
6 | Üstel ve logaritmik fonksiyonlar |
7 | Limit ve süreklilik |
8 | Türev, kuvvetlerin türevi |
9 | Çarpım ve bölümün türevi, zincir kuralı |
10 | Logaritmik ve üstel fonksiyonların türevleri |
11 | Yerel maksimum-minimum |
12 | Konkavlık |
13 | Eğri çizimi |
14 | Optimizasyon |
|
Kaynaklar: |
Haeussler, E.F., Paul, R.S., & Wood, R.J. (2013). Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics, and the Life and Social Sciences. Pearson. ISBN: 978-0321691569 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Chiang, A.C., Wainwright, K. (2004). Fundamental Methods of Mathematical Economics. McGraw-Hill. ISBN: 978-0070109100 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 4 saat sınıf ders. Derslere katılım zorunludur. Öğrencilerin (dersi yükseltmek için alanlar ve FF/FD notuyla başarısız olanlar hariç) final sınavına girmek için toplam derslerin en az %60'ına katılmaları beklenir. Aksi takdirde öğrenci NA notuyla başarısız olur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %60 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur. | 4 |
2 | Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur. | 3 |
3 | Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
4 | Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur. | 3 |
5 | Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. | 3 |
6 | Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur. | 3 |
7 | Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur. | 3 |
8 | Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur. | 2 |
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
10 | Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | 4 |