PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İşletme Matematiği IMATH 105114 + 046,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler kendi dahil oldukları disiplindeki matematiksel problemleri anlayabilecek, formülize edebilecek ve çözebilecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Fonksiyonlar ve grafikleri, lineer fonksiyonlar ve doğrular, ikinci dereceden fonksiyonlar ve grafikleri, polinomlar ve rasyonel fonksiyonlar, üstel ve logaritmik fonksiyonlar, limit ve süreklilik, türev, kuvvetin türevi, çarpım ve bölümün türevi, zincir kuralı, logaritmik ve üstel fonksiyonların türevi, yerel maksimum ve minimum, konkavlık, eğri çizimi, optimizasyon
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Temel cebir tekrarı
2Fonksiyonlar ve grafikler
3Lineer fonksiyonlar ve doğrular
4İkinci dereceden fonksiyonlar ve grafikleri
5Polinomlar ve rasyonel fonksiyonlar
6Üstel ve logaritmik fonksiyonlar
7Limit ve süreklilik
8Türev, kuvvetlerin türevi
9Çarpım ve bölümün türevi, zincir kuralı
10Logaritmik ve üstel fonksiyonların türevleri
11Yerel maksimum-minimum
12Konkavlık
13Eğri çizimi
14Optimizasyon
 
Kaynaklar:
Haeussler, E.F., Paul, R.S., & Wood, R.J. (2013). Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics, and the Life and Social Sciences. Pearson. ISBN: 978-0321691569
 
Diğer Kaynaklar:
Chiang, A.C., Wainwright, K. (2004). Fundamental Methods of Mathematical Economics. McGraw-Hill. ISBN: 978-0070109100
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 4 saat sınıf ders. Derslere katılım zorunludur. Öğrencilerin (dersi yükseltmek için alanlar ve FF/FD notuyla başarısız olanlar hariç) final sınavına girmek için toplam derslerin en az %60'ına katılmaları beklenir. Aksi takdirde öğrenci NA notuyla başarısız olur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav2%60
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur.4
2Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur.3
3Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur.3
4Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur.3
5Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.3
6Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.3
7Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur.3
8Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur.2
9Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur.3
10Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.4