Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mühendisler için Analiz I | MATH 155 | | | 3 + 2 | 4 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Fonksiyonlar ve eşitsizlikler hakkında temel ön bilgileri öğrenir |
2. limitleri ve sürekliliği öğrenir |
3. Türevleri ve uygulamalarını öğrenir |
4. Belirli integrali, entegrasyon yöntemlerini ve uygulamalarını öğrenir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Gerçek sayılar ve gerçek çizgi, aralıklar, mutlak değer, mutlak değer içeren denklemler ve eşitsizlikler, İkinci Dereceden Denklemlerin Grafikleri, daireler, paraboller, bir grafiğin kayması, elipsler ve hiperboller. Fonksiyonlar, alan ve menzil, grafikler, çift ve tek fonksiyonlar, fonksiyonların birleştirilmesi, kompozit fonksiyonlar, parçalı tanımlanmış fonksiyonlar. Trigonometrik fonksiyonlar, kimlikler, trigonometrik fonksiyonların grafikleri. Transandantal fonksiyonlar. Limitler ve Süreklilik. Sonsuzda sınırlar ve sonsuz sınırlar. Türev, Türev Uygulamaları, İntegral, Belirli İntegral Uygulamaları, Entegrasyon Teknikleri, Uygun Olmayan İntegraller |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Gerçek sayılar ve gerçek çizgi, aralıklar, mutlak değer, mutlak değer içeren denklemler ve eşitsizlikler |
2 | Kuadratik Denklemlerin Grafikleri, Daireler, Paraboller, Bir Grafiği Kaydırmak, Elipsler ve Hiperbollar |
3 | Fonksiyonlar, alan ve menzil, grafikler, çift ve tek fonksiyonlar, fonksiyonların birleştirilmesi, kompozit fonksiyonlar, parçalı tanımlı fonksiyonlar |
4 | Trigonometrik fonksiyonlar, kimlikler, trigonometrik fonksiyonların grafikleri |
5 | Transandantal fonksiyonlar |
6 | Limit ve süreklilik |
7 | Türev |
8 | Türev, Türevin Uygulamaları |
9 | Türevin uygulamaları |
10 | Türevin uygulamaları |
11 | İntegrasyon |
12 | Belirli integralin uygulamaları |
13 | İntegral alma teknikleri |
14 | İntegral alma teknikleri, düzensiz integral |
|
Kaynaklar: |
Thomas’ Calculus, 11 th Edition, G.B. Thomas Jr. and M. D. Weir and J. Hass, Addison-Wesley 2009, ISBN13: 978-0-321-52679-3 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Calculus: A Complete Course, 7 th Edition, Robert A.Adams and C. Essex, Pearson 2010, ISBN13: 978-0-7167-2105-5 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saat sınıf dersi ve 2 saat problem çözümü. Öğrencilerin derse devamı zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %60 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 0,25 | 3,50 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 8,00 | 8,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 0,25 | 3,50 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 2 | 10,00 | 20,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 20,00 | 20,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur. | 4 |
2 | Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur. | 3 |
3 | Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
4 | Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur. | 3 |
5 | Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. | 3 |
6 | Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur. | 3 |
7 | Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur. | 3 |
8 | Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur. | 3 |
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur. | 3 |
10 | Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | 4 |