PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Şehir Plancılar için MatematikMATH 113113 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Fonksiyonlar ve eşitsizliklerin temellerini ögrenmek
2. Limit ve sürekliliği öğrenmek
3. Türevi ve onun gerçek hayata uygulamalarını öğrenmek
4. Matrisleri öğrenmek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Aralıklar, eşitsizlikler, mutlak değer, doğrular, paraboller. Fonksiyonlar: tanım kümesi ve görüntü kümesi, parçalı tanımlı fonksiyonlar, artan ve azalan fonksiyonlar, çift ve tek fonksiyonlar, logaritmik fonksiyonlar, üstel fonksiyonlar. Limit: limit kuralları, tek taraflı limit, sonsuzda limit. Süreklilik. Türev: türev alma kuralları, zincir kuralı, kapalı türev alma, optimizasyon problemleri. Matrisler: matris çarpımı, matrislerde işlemler.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Aralıklar, eşitsizlikler, mutlak değer
2Doğrular, paraboller
3Fonksiyonlar: tanım kümesi ve görüntü kümesi, parçalı tanımlı fonksiyonlar, artan ve azalan fonksiyonlar, çift ve tek fonksiyonlar
4Fonksiyonlar: üstel fonksiyonlar
5Fonksiyonlar: Logaritmik fonksiyonlar
6Limit: limit kuralları, tek yönlü limitler
7Limit: sonsuzda limit
8Süreklilik
9Türev: türev alma kuralları
10Türev: zincir kuralı
11Türev: kapalı türev alma
12Türev: optimizasyon problemleri
13Matrisler: matrislerde işlemler, matris çarpımı
14Matrisler: matrislerde işlemlerin özellikleri
 
Kaynaklar:
Calculus: A Complete Course, 8th edition, Robert A. Adams, Prentice-Hall 2013, ISBN13: 978-0321781079
 
Diğer Kaynaklar:
Calculus, Early Transcendentals, 7th edition, C. H.Edwards, D.E. Penney, Pearson 2007, ISBN13: 978-0131569898 Schaum's Outline of Beginning Calculus, Third Edition, Elliott Mendelson, McGraw-Hill 2009, ISBN13: 978-0071635356
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 3 saat sınıf ders. Derslere katılım zorunludur. Öğrencilerin (dersi yükseltmek için alanlar ve FF/FD notuyla başarısız olanlar hariç) final sınavına girmek için toplam derslerin en az %60'ına katılmaları beklenir. Aksi takdirde öğrenci NA notuyla başarısız olur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav2%60
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)140,253,50
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)16,006,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)140,253,50
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)25,0010,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)110,0010,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur.2
2Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur.2
3Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur.3
4Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur.3
5Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.3
6Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.3
7Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur.3
8Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur.3
9Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur.3
10Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.4