Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Üretim Yönetimi | MAN 653 | 6 | 2 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Stratejik üretim yönetimi ilkelerini kavrayarak, işletme stratejilerine entegre edebilme yeteneği geliştirme. |
2. Üretim sistemlerinin tasarımı ve yerleşim planlaması konularında derinlemesine bilgi edinerek, verimlilik ve rekabet avantajı sağlama becerisi kazanma. |
3. Kapasite planlama ve yönetimi stratejilerini öğrenerek, kaynakları etkin bir şekilde kullanma ve talebi karşılayabilme yeteneği geliştirme. |
4. Üretim planlama, programlama ve kontrol tekniklerini öğrenerek, zaman ve kaynakları yönetme becerisi kazanma. |
5. Kalite yönetimi ve iyileştirme araçlarını inceleyerek, sürekli iyileştirme kültürünü benimseme ve kalite standartlarını artırma yeteneği geliştirme. |
6. Üretim yönetimi alanında bağımsız araştırma yapabilme yeteneği geliştirerek, sektörel yenilikleri takip etme ve akademik veya endüstriyel alanda katkı sağlama becerisi kazanma. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilere üretim süreçlerini stratejik bir bakış açısıyla yönetme becerisi kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler, üretim sistemlerinin tasarımı, planlanması, kontrolü ve iyileştirilmesi gibi temel konuları ele alarak, rekabet avantajı elde etmek için stratejik üretim kararlarını nasıl alacaklarını öğrenirler. İlgili konularda yayınlanmış olan akademik yazın ve vaka çalışmaları yardımıyla öğrenme süreci desteklenecektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Üretim Stratejisi ve Rekabet Avantajı |
2 | Üretim Sistemleri Tasarımı |
3 | Kapasite Planlaması ve Yönetimi |
4 | Üretim Planlama ve Programlama |
5 | Vaka Çalışması ve Makale İncelemesi |
6 | Stok Yönetimi ve Envanter Kontrolü |
7 | Kalite Yönetimi ve İyileştirme Araçları |
8 | Tedarik Zinciri Yönetimi ve Stratejileri |
9 | İş Süreçleri Yeniden Tasarımı ve İyileştirme |
10 | Vaka Çalışması ve Makale İncelemesi |
11 | Üretim Yönetimde Yeni Yaklaşımlar |
12 | Sürdürülebilir Üretim |
13 | Vaka Çalışması ve Makale İncelemesi |
14 | Proje Sunumu |
|
Kaynaklar: |
Nahmias, S., & Olsen, T. L. (2015). Production and operations analysis. Waveland Press. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Krajewski, L. J., & Malhotra, M. K. (2022). Operations management: Processes and supply chains. Pearson.
Ghiani, G., Laporte, G., & Musmanno, R. (2004). Introduction to logistics systems planning and control. John Wiley & Sons.
Chopra, S., & Meindl, P. (2001). Strategy, planning, and operation. Supply Chain Management, 15(5), 71-85.
Sevinç Üreten, Üretim/İşlemler Yönetimi Stratejik Kararlar ve Karar Modelleri, Gazi Kitabevi, 2005.
Mahmut Tekin, Üretim Yönetimi Cilt 1, 5. Baskı, 2005.
Bülent Kobu, Üretim Yönetimi, Beta Basım Yayım, İstanbul, 2006.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, ders anlatımları, vaka analizleri ve akademik yazın incelemesi gibi çeşitli öğretim yöntemlerini kullanarak interaktif bir öğrenme ortamı sunar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %30 |
Vaka İncelemesi | 3 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Yüksek lisans düzeyinde elde ettiği yeterliliklere dayalı olarak yönetim-organizasyon, finans, pazarlama, karar bilimi ve üretim yönetimi alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile bilim doktoru düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
2 | Derinlemesine incelemek ve tez yazmak istediği bir işletmecilik alanına ilişkin ileri düzeyde bilgi edinir ve bu bilgiyi kullanarak seçtiği alana yenilik getirecek (yeni bir bilimsel yöntem geliştirerek veya bilinen bir yöntemi seçtiği alana uygulayarak) özgün bir araştırma çalışması ortaya çıkarır. | 4 |
3 | Doktora sonrası akademik çalışmalar yaparak seçtiği işletmecilik alanında literatüre katkıda bulunmak konusunda yeterli beceri ve motivasyonu kazanır. | 4 |
4 | İşletme biliminin ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimini kavrar. | 3 |
5 | Edindiği bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır ve bu sonuçları raporlayabilir. | 4 |
6 | Seçtiği işletmecilik alanına yönelik problemleri açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için ileri düzeyde kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 4 |
7 | Seçtiği işletmecilik alanına yönelik yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum ve konferans bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarabilir. | 4 |
8 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 3 |
9 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz ederek örgütün vizyon, amaç ve hedeflerini geliştirir ve bunlara dayanarak örgütün stratejik planını yapar. | 3 |
10 | Seçtiği işletmecilik alanında literatürü analiz edip, eleştirel değerlendirmelerde bulunabilir. | 4 |
11 | İşletme alanında ileri düzeyde elde ettiği bilgilere dayanarak işletme bilimi ile ilgili oluşturduğu görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir. | 4 |
12 | İşletme alanında araştırma yapanlarla iletişim kurabilir ve bu araştırmalara katkıda bulunabilir. | 4 |
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanabilir. | 4 |
14 | İşletme alanına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir. | 3 |
15 | İşletme doktoru olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenliği, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 4 |