PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Pazarlamada Kantitatif YöntemlerİVA 5073 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Regresyon, korelasyon, varyans, kovaryans, diskriminant, faktör, kümeleme, bitişme, çok boyutlu ölçekleme gibi ileri istatistik analizlerin pazarlama araştırmalarında kullanımınıdır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Chatgpt, çok değişkenli analizlerin modellemesinde kullanılacaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1
 
Kaynaklar:
Pazarlamada Araştırma Teknikleri, Mahir Nakip, 4. Baskı, Seçkin YayınEvi, 2016
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Her bir çok değişkenli istatistiksel analizin hangi pazarlama problemine uygun olduğunu göstermek.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
 
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Veri analitiği yöntem ve tekniklerinin kavramsal temellerine hâkim olmak4
2Temel programlama becerilerini geliştirmek ve istatistiksel problemleri çözmeye yardımcı yazılımları kullanacak teorik ve uygulama yetileri kazanmış olmak3
3Verileri kullanılabilir formata dönüştürebilmek ve probleme bağlı olarak veri analizi araçlarını kullanarak probleme uygun modelleme yapabilmek ve karar mekanizmasına destek verebilmek4
4Verilerden üretilen bilgileri problemlerin çözümünde kullanabilmek, sonuçları veri görselleştirme araçları yardımıyla sunabilmek ve uygulamaların çıktılarını yorumlamayabilmek ve raporlayabilmek4
5Veri analitiği ile ilgili problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilmek2