Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilgisayar Destekli Teknik Resim I | ME 113 | 1 | 1 | 2 + 2 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Belirsiz |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Tasarım ve imalat alanında mühendislik çiziminin temel kavramlarını ve kullanımını anlama yeteneği. |
2. Üretim amacıyla teknik resimleri (blueprint) oluşturma, okuma ve yorumlama becerisi. |
3. Nesnelerin 3 boyutlu halini zihinde canlandırabilme ve 3B nesnelerin 2B teknik çizimlerini, ayrıca 2B teknik çizimlerin 3B görünümlerini geliştirme yeteneği. |
4. Bilgisayar destekli tasarım (CAD) ortamında üç boyutlu modelleme tekniklerini kullanabilme yeteneği. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders kapsamında; teknik resme giriş, ve teknik resmin unsurları, geometrik şekillerin oluşturulması, izdüşüm teorisi, dik izdüşüm çizimi, izometrik görünümler, ölçülendirme ve kesit alma. konuları işlenmektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Mühendislik Çizimine Giriş, Taslak Çizim |
2 | Mühendislik Geometrisi: Koordinat Uzayı |
3 | Mühendislik Geometrisi: Geometrik Elemanlar |
4 | Katı Modellemeye Giriş |
5 | Görünüşler ve Görselleştirme |
6 | Görünüşler ve Görselleştirme - Ara Sınav-1 |
7 | Yardımcı Görünüşler |
8 | Resimsel İzdüşümler |
9 | Kesit Görünüşler |
10 | Kesit Görünüşler |
11 | Ölçülendirme ve Tolerans Verme |
12 | Ölçülendirme ve Tolerans Verme - Ara Sınav -2 |
13 | Üretim Çizimleri ve Montajlar |
14 | Üretim Çizimleri ve Montajlar |
|
Kaynaklar: |
Gary R. Bertoline, Eric N. Wiebe, Nathan W. Hartman, William A. Ross, Fundamentals of Graphics Communication, Sixth Ed., McGraw-Hill, 2011. |
|
Diğer Kaynaklar: |
F. E.Giesecke, A. Mitchell, H. C. Spencer, I.L.Hill, J.T. Dygdon, J.E. Novak, Technical Drawing, Fourteenth Edition, Prentice Hall, 2012.
J. Bethune, Engineering Graphics with AutoCAD 2011, Pearson, 2011.
G. R. Bertoline, Introduction to Graphics Communications for Engineers, McGraw-Hill, 2006.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 2 saat teorik ve 2 saat laboratuar dersi olarak işlenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 4 | %15 |
Quizzes | 3 | %15 |
Midterms | 2 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 2 |
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 2 |
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 2 |
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 2 |
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 0 |
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 1 |
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 0 |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 0 |
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 2 |
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 1 |
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 0 |