PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Özel Hukuk Bilgisi I (Bşl.Hük./Kşl./Borç.H.)ADA 111112 + 023,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. öğrenciler, hukukun temel kavramları ve kurumları hakkında bilgi sahibi olur,
2. hukuk kurallarını diğer sosyal düzen kurallarından ayırt edebilir, hukuk sistemlerini ve her birinin özelliklerini sayabilir, kamu hukuku ve özel hukuk ayrımı ve karşılaştırması yapabilir
3. gerçek ve tüzel kişilere dair temel kavramlar ve temel ilkeler hakkında bilgi sahibi olur
4. öğrenciler, borç kavramı, borcun kaynakları, borçların ifa edilmesi, ifa edilmemenin sonuçları ve sona ermesi hususlarında bilgi sahibi olur
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

öncelikle temel hukuksal kavramların incelendiği, devamında genel olarak kişiler hukuku ve borçlar hukuku konularının anlatıldığı bir derstir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Hukuk kuralı, hukuk sistemi, hukukun uygulanması açısından kaynaklar
2Hukukun uygulanmasındaki temel ilkeler, hâkimin hukuk yaratması ve takdir yetkisi
3Hak kavramı, hakların türleri, hakların edinilmesi ve kaybedilmesi,
4Dürüstlük kuralı, hakkın kötüye kullanılması yasağı, iyiniyet
5Kişiler hukuku temel kavramları, gerçek kişiler, kişiliğin başlangıcı ve kişiliğin sona ermesi
6Gerçek kişinin hak ve fiil ehliyeti, fiil ehliyeti açısından kişilerin sınıflandırılması,kişinin adı, yerleşim yeri ve kişilik haklarının korunması
7Tüzel kişilerin hak ve fiil ehliyeti genel hatları ile dernekler ve vakıflar
8Özel hukukun temel alanlarından borçlar hukuku ve medeni hukuk ile ilişkisi ile borç kavramının temel özellikleri, borcun kaynakları
9Sözleşmelerin kurulması, geçerlilik şartları ve geçersizliği
10Haksız fiil (Unsurları), kusura dayanan sorumluluk, kusursuz sorumluluk,
11Haksız fiilin hüküm ve sonuçları, Borçun ifası, ifanın konusu, ifa yer ve zamanı
12borca aykırı davranış (Genel olarak türleri ve sonuçları)
13Borcu sona erdiren nedenler (İfa, Kusursuz imkânsızlık, İbra
14Borcu sona erdiren nedenler (Alacaklı ve borçlu sıfatlarının birleşmesi, Tecdit, Takas), Zamanaşımı
 
Kaynaklar:
Bilge Öztan, Medeni Hukukun Temel Kavramları, Turhan, 2017. Turgut Akıntürk, Derya Ateş: Medeni Hukuk, Beta, 2017.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, yüz yüze yapılmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%70
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)142,0028,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)142,0028,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)141,0014,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)00,000,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)12,002,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)12,002,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Hukukun uygulanması, yorumlanması ve problem çözme yeteneklerini kazanır.4
2Uygulamada ortaya çıkan hukuki uyuşmazlıkların hukuki sebep  ve hukuki sonuçlarını kavrayabilir.4
3Hukuki kavramlara hakim olarak, yargı kararlarına ulaşabilir, inceleyip anlayabilir, yorumlayarak değerlendirebilir.4
4Teorik derslere ek olarak farazi olaylardan hareket edilerek işlenen ve hukuki olayların çözümüne dayalı derslerden de faydalanarak temel hukuki problemleri çözme yeteneğine kavuşur.4
5Hukuk bilgisini, diğer sosyal bilimlerin hukuk ile kesişme noktalarını farkedebilir ve bilgisini bu alanlarda kullanabilir.4
6Adli hizmetler alanında, kendisinden beklenebilecek her türlü bilgi ve beceriye sahip olur.3
7Hukuki alandaki bir çalışma yapabilmek için ulaşması gerekli kaynakları ve ulaşma yollarını bilir, kendi başına bağımsız olarak bir çalışma yürütebilir.4
8Hukuki alanda işbirliği içinde çalışabilmek bakımından gerekli donanıma sahiptir.3
9Sahip olduğu bir bilgiyi eleştirebilir, pozitif hukukun yanı sıra, olması gereken hukukla ilgili düşünce üretebilir.3
10Öğrenimi doğrudan adalet yardımcı hizmetlerinde yer alabilmesini sağlayacak nitelikte olup, lisans düzeyine geçmek bakımından da motivasyon sahibidir.4
11Hukukun toplum ihtiyaçlarına parelel olarak şekillendiğinin ve gelecekte de buna göre şekilleneceğinin farkında olarak, hukuk öğreniminin ömür boyu olduğunun bilincindedir.3
12Hukuki kavramları, yazılı ve sözlü olarak yerinde kullanır.3
13Temel hukuki problemlerde, uzman olan ve olmayan kişileri yönlendirebilir, onlarla tartışabilir ve düşüncelerini düzgün bir şekilde aktarabilir.0
14Genel düzeyde yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.4
15Bilişim ve bilgisayar kullanımı konusunda, hukuk alanının gerektirdiği her türlü bilgi ve beceriye sahiptir.0
16Demokratik alana ait bir hukuk öğrenimi görmekle, hukuk alanının özgürlükleri tanıma ve buna bağlı olarak anayasal temel prensiplerin ışığında faaiyet göstermesi ve gösterilmesi gerektiğinin farkındadır.0
17Ahlaksız ve dürüst olmayan bir hukukun var olamayacağını bildiği gibi, ahlak ve hukuk ilişkisinin düzeyi arttıkça hukuk alanının da bireyler lehine genişleyeceğinin bilincindedir.0
18Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir.4