PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Pazarlama İlkeleriFTP 215113 + 034,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bilinçli pazarlama kararları vermek için temel pazarlama kavramlarının önemini anlayacaktır.
2. Hedef pazarları belirleme, pazar bölümleme, araştırma tasarım, anket geliştirme, veri toplama prosedürleri, veri analizi, sonuçların sunumu ve müşteri yönetimi dahil olmak üzere iş dünyasında pazarlama araştırması yürütme yöntemlerini öğrenecek ve bu yöntemleri pazarlamaya uygulayacaklardır.
3. Pazarlama araştırmasında niceliksel ve niteliksel yaklaşımlar arasındaki farklılıkları ve kullanımlarını kavrayacaklardır.
4. Pazarlama araştırması alanında etik değerlendirmeler yapabileceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, çağdaş pazarlama yönetiminin teorik ve pratik yönleri ve pazarlama ilkelerinin gerçek vakaa uygulanmasının yanı sıra çağdaş pazarlamanın temellerini tanıtmak için tasarlanmıştır. Pazarlama tanımı, tüketici davranışı ve temel pazarlama fonksiyonları ile ilgili temel kavramlarla birlikte; strateji, ürün geliştirme, markalaşma, fiyatlandırma, dağıtım, iletişim, araştırma ve planlama gibi pazarlama ile bağlantılı diğer kavramları da içermektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Vaka Analizleri ve Proje Ödevleri * yapay zekâ tabanlı bir pazarlama kampanyası kurgulamak * kampanya metinleri, slogan önerileri ve sosyal medya içerikleri oluşturmak
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Pazarlama ve Pazarlama Sürecini Anlamak
2Stratejik Planlama ve Pazarlama Süreci
3Pazarlama Çevresi ve Hedef pazarları seçme
4Pazarlama Olanaklarını Analiz Etme
5Pazarlama Araştırması Teknikleri
6Ara Sınav
7Pazar Bölümleme, Hedefleme ve Konumlandırma
8Pazarlama Karması Geliştirmek: Ürün
9Pazarlama Karması Geliştirmek: Dağıtım
10Pazarlama Karması Geliştirme: Tutundurma
11Pazarlama Karması Geliştirme: Fiyat
12Pazarlama Karması Geliştirmek: Ürün
13Bütünleşik Pazarlama İletişimi
14Pazarlama ve Toplum: Sorumluluk ve Pazarlama
 
Kaynaklar:
Solomon, M. R., Marshall, G. W., & Stuart, E. W. (2022). Marketing real people, real choices (Eleventh edition). Pearson.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin ders içerisindeki değerlendirmesinde vize ve final sınavlarının yanı sıra ödevler ve güncel sorunların işleneceği takım projeleri de yer alacaktır. Bununla birlikte öğrencilerin derse devamları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmeye katkı sağlayacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Proje1%20
Final Sınavı1%50
Sınıf Katılımı14%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Uluslararası pazar dinamiklerini gözlemleme ve analiz etme becerisine sahip olmak2
2Küresel iş çevresinin gereklerine uygun olarak dış ticaret alanında uzmanlık oluşturmada kullanılacak ve disiplinler arası bir yaklaşım ile elde edilen; iktisat, işletme ve bunun gibi temel bilgilere sahip olmak3
3Günün koşullarına uygun olarak dış ticaret ile ilgili teorilerin ve ilişkili konuların geçerliliğini/güncelliğini belirleme ve analiz etme yeteneğine sahip olmak2
4Uluslararası piyasa ve kurumların dayandışı yönetmelik ve mevzuata ilişkin yeterli bilgiye sahip olmak2
5Bir kurum içerisinde, dış ticaretin tüm sorumluluklarını verimli bir şekilde yerine getirebilme becerisine sahip olmak0
6Dış ticaret alanında ağırlıklı olarak kullanılan sayısal tekniklere ve yöntemleri uygulayacak beceriye sahip olmak1
7Dış ticaret alanında elde ettiği teorik ve pratik bilgileri gerekli olan verilerin analizinde ve de?erlendirilmesinde kullanabilmek2
8Uluslararası rekabetçilik ile ilgili dış ticaret çevresindeki unsurlarından ve pazarlama tekniklerinden haberdar olmak4
9Dış ticaret alanındaki problemleri anlayıp değerlendirerek, ilgili konudaki görüİlerini tartışabilecek ve ifade edebilecek beceriye sahip olmak1
10İleri seviyedeki dersleri ve diploma derecesindeki çalışmalar takip etme kapasitesine sahip olarak, alanında özdeğerlendirme becerileri kazanmak için kendi kendine öğrenme ve kendi ihtiyaçlarını belirleme becerisine sahip olmak2
11Dış ticaretle ilgili yasal çerçevede yer alan; yasa, kural ve yönetmelikleri anlama ve değerlendirme becerisine sahip olmak1
12Dış ticaret Şirketlerinin ve çok uluslu şirketilerin risk değerlendirmesini gerçekleştirebilecek ve analiz edebilecek beceriye sahip olmak 1