Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Analog CMOS Tasarımı | EE 576 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. CMOS devresi |
2. CMOS tabanlı yükselteçler |
3. CMOS tabanlı akım kaynakları |
4. CMOS devre mühendisliği |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Analog CMOS tasarımı, elektronik ve mikroelektronik alanlarında ilerlemek isteyen öğrenciler için temel derslerden biridir. Bu ders, ağırlıklı olarak CMOS tabanlı devre tasarımı, MOS tabanlı tek kademeli ve iki kademeli yükselteç tasarımı, diferansiyel yükselteç ve akım aynası tasarımı, yükselteçlerin frekans tepkisi ve CMOS tabanlı devrelerdeki gürültü etkisi gibi konulara odaklanır. Ayrıca, CMOS teknolojisinin diğer uygulamaları da ele alınacaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | MOS ve CMOS'un Fiziği |
2 | MOS Küçük Sinyal Modeli ve İlgili Devreler |
3 | Tek Kademeli CMOS Yükselteç – Kaskad Kademesi |
4 | Tek Kademeli CMOS Yükselteç – Kaskad Kademesi |
5 | CMOS Diferansiyel Yükselteç ve MOS Yüklemeli CMOS Diferansiyel Yükselteç |
6 | CMOS Akım Aynaları |
7 | CMOS Akım Aynalarının Küçük Sinyal Analizi |
8 | Ara Sınav |
9 | CMOS CS (Common Source) ve CD (Common Drain) Yükselteçlerinin Frekans Cevabı |
10 | CMOS Diferansiyel Yükselteçlerinin Frekans Cevabı |
11 | CMOS Diferansiyel Yükselteçlerinin Frekans Cevabı |
12 | CMOS Yükselteçlerde Gürültü Karakteristikleri ve Gürültü |
13 | CMOS OPAMP (DC Karakteristikleri) |
14 | CMOS OPAMP (AC Karakteristikleri) |
|
Kaynaklar: |
Behzad Razavi Design of Analog CMOS Integrated, Circuit Prentice-Hall,, Inc. 2001, 9780262035613
R. Jacob Baker CMOS circuit design, Layout, Simulation IEEE PRESS 2010
|
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 3 saat ders anlatımı |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Proje | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği ile ilgili matematik, fen bilimleri ve mühendislik konularında yeterli bilgi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerine tatbik edebilme becerisi. | 4 |
2 | Karmaşık Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla, uygun analiz ve modelleme metodlaarını seçme ve uygulama becerilerini geliştirme. | 2 |
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü, belirli şartları sağlayan gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, tasarlayabilme becerisi; bu amaçla modern tasarım metodlarını uygulamak için beceri geliştirme. | 2 |
4 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli modern teknikleri ve araçları tasarlama, seçme ve kullanma becerisi; bilgi teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. | 3 |
5 | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği ile ilgil karmaşık problemlerin veya araştırma alanlarının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 4 |
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir şekilde işbirliği yaparak verimli çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 3 |
7 | Türkçe’de sözlü ve yazılı etki iletişim becerisi; en az bir yabancı lisan [özellikle İngilce) bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 1 |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme becerisi, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip edebilme becerisi, sürekli güncel kalabilme becerisi. | 1 |
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 0 |
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 0 |
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |