Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Akademik İngilizce I | ENG 121 | 1 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, dilsel açıdan karmaşık akademik metinlerde ana fikirleri ve destekleyici detayları belirleyebilir. |
2. Öğrenciler, bir yazarın amacı, tutumu ve gerekçesini analiz ederek gerçekleri, görüşleri ve argümanları ayırt edebilir. |
3. Öğrenciler, metin başlıkları, görseller ve alt başlıkları kullanarak içeriğe ve yapıya dair çıkarımlarda bulunabilir. |
4. Öğrenciler, akademik metinlerde tarih, isim, neden-sonuç, istatistik gibi belirli bilgileri bulmak için metni tarayabilir. |
5. Öğrenciler, akademik metinlerde sunulan grafik ve sayısal verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir. |
6. Öğrenciler, bağlamdan yola çıkarak anlamalarını geliştirmek için bilinmeyen kelimelerin anlamını tahmin edebilir ve referans kelimelerini tanımlayabilir. |
7. Öğrenciler, bir soruya cevap vermek ya da bir görüşü desteklemek için iki veya daha fazla kaynaktan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
8. Öğrenciler, uygun format, yapı ve bağlayıcı ifadeler kullanarak iyi yapılandırılmış akademik yazılar yazabilir (örn; tartışma makalesi veya yanıt makalesi). |
9. Öğrenciler, yazılı fikirlerini ilgili örnekler, açıklamalar, kaynaklar ya da istatistiklerle destekleyebilir. |
10. Öğrenciler, yazdıklarını dilbilgisi, yazım ve anlatım açısından geliştirmek için yazılarını özetleyebilir, yeniden ifade edebilir, ve düzenleyebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
ENG 121 Akademik İngilizce I dersi öğrencilerin İngilizce akademik çalışmaları için gerekli dil becerilerinden ikisi olan okuma ve yazma becerilerini geliştirmeyi hedefleyen ve bu iki beceriyi belirli temalar çerçevesinde birleştiren zorunlu bir derstir. Bu ders, üst düzey akademik dil becerilerini geliştirmesinin yanı sıra, öğrencilerin bilgileri, fikirleri ve yargıları kavramalarını, değerlendirmelerini ve sentezlemelerini sağlayarak eleştirel düşünme becerilerini okuma ve yazma becerileri ile kullandırmayı amaçlamaktadır. Dersin içeriği güncel ve ilgi çekici eğitim araçlarıyla öğrenciye sunulan akademik konuları kapsamakta ve öğrencilerin akademik hayatta karşılarına sıklıkla çıkacak akademik dil becerilerinin farkında olmalarını ve doğru bir şekilde kullanabilmelerini sağlamaktadır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders tanıtımı ve Q Skills 5 1. Ünite (Education-What Is the Value of Learning a New Language?) |
2 | Q Skills 5 1. Ünite (Education-What Is the Value of Learning a New Language?) (Devamı) / İkna Edici Eposta Yazma |
3 | Q Skills 5 Unit 2: Business-How Is Work Changing? / İkna Edici Eposta Yazma (devamı) |
4 | Q Skills 5 Unit 2: Business-How Is Work Changing? (devamı) / Makale Bölümleri |
5 | Tartışma Yazısı Yazma |
6 | Q Skills 5 Unit 8: Health Science-What Affects People's Energy Levels? / Tartışma Yazısı Yazma |
7 | Q Skills 5 Unit 4: International Relations-Why Is Global Cooperation Important? / Tartışma Yazısı Yazma |
8 | Q Skills 5 Unit 4: International Relations-Why is global cooperation important? (devamı) / Yeniden İfade Etme |
9 | Q Skills 5 Unit 3: Media Studies-How Well Does a Picture Illustrate the Truth? |
10 | Q Skills 5 Unit 5: Urban Planning-What Makes a Public Place Appealing? / Özetleme |
11 | Q Skills 5 Unit 5: Urban Planning-What Makes a Public Place Appealing? (devamı) / Yanıt Makalesi Yazma |
12 | Q Skills 5 Unit 6: Ecology-How Can We Turn Trash into Treasure? / Yanıt Makalesi Yazma |
13 | Q Skills 5 Unit 7. History: How Do New Discoveries and Inventions Change the World? |
14 | Q Skills 5 Unit 7. History: How Do New Discoveries and Inventions Change the World? (devamı) |
|
Kaynaklar: |
Q Skills for Success-Reading and Writing 5 (Third Edition). Caplan, N.A & Douglas S.R.2020.Oxford University Press. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Material Booklet. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, bireysel ve grup çalışmaları, ders içi ve ders dışı yazma ödevleri, ders kitabının çevrimiçi materyalleri kullanılarak yapılan çevrimiçi bireysel çalışmalar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
Ödev | 1 | %5 |
Aktiviteler | 3 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |