PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Analiz IMATH 153114 + 046,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. fonksiyon ve eşitsizliklerin temel gerekliliklerini öğrenecektir.
2. limit ve sürekliliği öğrenecektir.
3. türev ve uygulamalarını öğrenecektir.
4. belirli integral ve bazı integral alma metodlarını öğrenecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Gerçel sayılar, aralıklar, mutlak değer, eşitsizlikler, ikinci dereceden denklemlerin grafikleri, paraboller, fonksiyonlar, trigonometrik fonksiyonlar, tranzentendal fonksiyonlar, limit ve süreklilik, sonsuzda limit ve sonsuz limitler, türev, zincir kuralı, ortalama değer teoremi, kapalı türev, türevin uygulamaları (bağıl oranlar, belirsizlikler ve L’Hôpital’s kuralı, eğri çizimi, optimizasyon).
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Gerçel sayılar, gerçel sayı doğrusu, aralıklar, mutlak değer, mutlak değerli denklem ve eşitsizlikler
2İkinci dereceden denklemlerin grafikleri, çember, parabol, grafiği kaydırmak, elips ve hiperboller
3Fonksiyonlar, Tanım ve değer kümeleri, grafikleri çift ve tek fonksiyonlar, fonksiyonları birleştirmek, bileşke fonksiyon, parçalı tanımlı fonksiyonlar
4Trigonometrik fonksiyonlar, özdeşlikler, trigonometrik fonksiyonların grafikleri, fonksiyonların limiti
5Sonsuzda limit ve sonsuz limitler, süreklilik
6Teğet doğruları ve eğimleri, türev, türev kuralları, zincir kuralı
7Trigonometrik fonksiyonların türevleri, yüksek mertebeden türevler
8Ortalama değer teoremi, kapalı türev, antitürev
9Ters fonksiyonlar, doğal logaritma ve üstel fonksiyonlar, ters trigonometrik fonksiyonlar
10Hiperbolik fonksiyonlar, bağıl oranlar, denklemlerin kökünü bulmak, belirsizlikler
11Uç değerler
12İç bükeylik ve dönüm noktaları, fonksiyonların grafiklerinin çizimi
13Maksimum-Minimum Problemleri
14Lineer tahminler
 
Kaynaklar:
Calculus: A Complete Course; Robert A.Adams and C. Essex; Pearson; 2010; ISBN: 978-0-7167-2105-5
 
Diğer Kaynaklar:
Calculus; Thomas Finney; Addison-Wesley; 2009; ISBN: 1577663020
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 4 saat Yüzyüze sınıf dersi. Derse devam zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%25
Test/Quiz/Kısa Sınav5%25
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)144,0056,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)140,507,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)19,009,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)142,0028,00
6Ev ödevleri52,0010,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)115,0015,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)125,0025,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematikte yeterli bilgi birikimine ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgiyi, soyut ve uygulamalı matematik problemlerini çözmede kullanabilme becerisine sahip olur.4
2Modern hesaplama araçlarını, bir soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmede kullanabilme becerisine sahip olur.4
3Matematikte teorik ve tarihi arka planı hakkında yeterli bilgiye sahip olur.3
4Bireysel ve takım halinde verimli çalışabilme, iç disiplinli ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takım halinde verimli işbirliği oluşturma yeteneğine sahip olur.3
5Teknik konularda sözlü ve yazılı olarak İngilizce etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.3
6Bilim, mühendislik ve finans problemlerini çözmek için yeni deneyler ve algoritmalar kullanma, geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.3
7Bir matematik problemini, analitik ve nümerik yöntemler kullanarak analiz etme yeteneğine ve daha derin fikirler elde etmek için teorik ve simülasyonel yöntemleri kullanabilme ve karşılaştırabilme becerisine sahip olur.3
8Soyut ve uygulamalı matematik alanındaki bir projedeki bulgu, sonuç ve değerleri rapor edebilme, teknik rapor yazabilme, etkili sunumlar hazırlama ve yapma yeteneğine sahip olur.3
9Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanıma; bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli gelişmeyi devam ettirebilme yeteneğine sahip olur.3
10Mesleki ve etik sorumluluk ve bunların hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.4