Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimari Kuram ve Uygulamayı Yeniden Biçimlendiren Çağdaş Mimari Metinler | ARCH 523 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1. Mimarlık teorisindeki çağdaş metinler aracılığıyla çağdaş mimari pratiği tanımlamak |
2. 2. 21.Yüzyılın mimari entellektüel ortamını kavramsallaştırmak, |
3. 3. Çağdaş metinleri mimari bir gözle analiz ederek, “yeni” olanı ön plana taşıyabilmek |
4. 4. Eleştirel düşünebilme yetisini kazanmak, |
5. 5. Felsefi ve sanatsal metinleri okuma ve yorumlama yetisini güçlendirmek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders çağdaş mimari metinler aracılığıyla, öğrencinin yeni kavram, kuram ve söylemsel içeriklere sahip olarak günümüz mimari pratiğini değerlendirmesini ve kendi yapma biçimini şekillendirmesini sağlamak üzere tasarlanmıştır. Ders, ağırlıklı olarak, mimarlığın 21.yüzyıldaki kültürel ve politik konumunu inceler ve bu konumun mekanın iktisadi ve siyasi açılımları üzerindeki değişimlerine yoğunlaşır. Kuram-uygulama ikiliğinin 21.yüzyıldaki dönüşümleri irdelenir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş- Ders Tanıtımı |
2 | Mimarlık Teorisinin Dönüşümü (196x-20xx)/Metin 1 |
3 | Mimarlık Teorisinin Dönüşümü (196x-20xx)/Metin 2 |
4 | Mimarlık Teorisinin Dönüşümü (196x-20xx)/Metin 3 |
5 | Mimarlık Teorisinin Dönüşümü (196x-20xx)/Metin 4 |
6 | Mimarlığın Kültürel ve Politik Dönüşümü (198x-20xx)/ Metin 1 |
7 | Mimarlığın Kültürel ve Politik Dönüşümü (198x-20xx)/ Metin 2 |
8 | Mimarlığın Kültürel ve Politik Dönüşümü (198x-20xx)/ Metin 3 |
9 | Tekrar ve Değerlendirme |
10 | Kuram-Uygulama Diyalektiğinin 21.Yüzyıldaki Dönüşümü/Metin 1 |
11 | Kuram-Uygulama Diyalektiğinin 21.Yüzyıldaki Dönüşümü/Metin 2 |
12 | Kuram-Uygulama Diyalektiğinin 21.Yüzyıldaki Dönüşümü/Metin 3 |
13 | Kuram-Uygulama Diyalektiğinin 21.Yüzyıldaki Dönüşümü/Metin 4 |
14 | Son Değerlendirmeler |
|
Kaynaklar: |
Douglas Spencer, Neoliberalizmin Mimarlığı, Çağdaş Mimarlığın Denetim ve İtaat Aracına Dönüşme Süreci, İletişim, 2018 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Antoine Picon, Mimarlığın Maddiliği, Janus Yayıncılık, 2019
Şevki Pekin, Yirmibirinci Yüzyıl İçin Mimarlık Tarihi, YEM Yayınları, 2019
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders seminer dersi olarak tartışma tabanlı kurgulanmıştır. Okumak üzere verilecek metinlere ilişkin gerekli ön bilgi ve açıklamalar yapılacaktır. Ancak ders, daha önceden okunan metinlerin sınıfta değerlendirilmesi, eleştirilmesi ve tartışılması yöntemiyle yürütülecektir. Görsel ve sesli materyallerle içerik desteklenecektir. Sınıf katılımı verilen ev ödevleri aracılığıyla arttırılacaktır. Ödevler, temelde öğrencilere verilen okumanın eleştirel bir incelemesi ve yorumlanması sonucu elde edilecek bir sayfalık bir metin olarak şekillenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %20 |
Ödev | 1 | %30 |
Dönem Ödevi | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |