Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sinestetik Tasarım | IAGR 522 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Uzaktan Eğitim |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, bütünsel ve çok duyulu tasarım fikrini kavrayacaklardır. |
2. Öğrenciler algı, duygu ve iç mekan arasındaki bağlantıları anlayabilecektir. |
3. Öğrenciler, estetik odaklı tasarım ile bütünsel tasarımı, her birinin güçlü ve zayıf noktaları dahil olmak üzere ayırt edebileceklerdir. |
4. Öğrenciler, güncel çok duyulu tasarım bilgilerini pratik tasarım uygulamalarına uygulayabilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
'Sinestetik Tasarım' dersinin amacı, sistematik ve çok duyusal tasarım yaklaşımı hakkında bir anlayış geliştirmektir. Algının temelleri, modaliteler ve bütüncül tasarım üzerindeki etkileri, çapraz modal analojiler, duyusal katkılar ve pratik uygulamalar sunulacak ve tartışılacaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Derste, üretken yapay zeka araçlarının sınırlı ve etik çerçevede kullanımı önerilebilir. Öğrenciler, araştırma, fikir geliştirme veya sunum hazırlama süreçlerinde bu araçlardan destek alınabilir. Bu desteğin uygun biçimde belirtilmesi ve kaynak gösterilmesi gerekmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Sinestetik tasarım nedir? |
2 | Bütün duyular için tasarım |
3 | Algının temelleri |
4 | Algısal sistem içinde modalitelerin bağlantısı |
5 | Benzerlikler bulmak - Çapraz-modal analojiler |
6 | Tanıdık özellikleri tanıma - İkonik bağlantılar |
7 | Anlamı anlamak - Semboller ve metaforlar |
8 | Bireysel algıyı keşfetmek - Gerçek sinestezi |
9 | Bilinçli inşa - Matematiksel ve fiziksel bağlantılar |
10 | Duyusal katkıların toplamı |
11 | Temel formlar |
12 | Ses ve müziğin görselleştirilmesi |
13 | Algı ve duygu |
14 | Sinestetik tasarımın gelecekteki perspektifleri |
|
Kaynaklar: |
Michael Haverkamp. Synesthetic Design – Handbook for a multisensory approach. Birkhauser (2012) ISBN-13: 978-3034607155 ISBN-10: 9783034607155 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftalık konu anlatımları ile aktarılmaktadır. Ayrıca, ders, sınıf içi tartışma ve eleştirilerle birlikte, araştırma ve etkileşimli öğrenmeye dayanmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 5 | %20 |
Veri toplama, analizi ve yorumlama (Y.Lisans/Doktora) | 1 | %10 |
Aktiviteler | 1 | %15 |
Aktiviteler | 1 | %20 |
Proje Raporu (Y.Lisans) | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İçmimarlık, iç mekân tasarımı ve ilişkili disiplinlerden edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme, bu bilgileri disiplinlerarası etkileşim içinde yorumlayarak yeni bilgiler oluşturabilme. | 4 |
2 | Bilimsel araştırma yöntemleri ile bilgiye ulaşabilme, veri toplama ve bu bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilme, içmimarlık alanında karşılaşılan sorunları çözümleyebilme. | 4 |
3 | Tasarım ve teori, renovasyon ve tarih, kentsel iç mekânlar, sosyal-psikolojik ve kültürel etmenler, ekolojik tasarım, akustik, aydınlatma ve renk, gelişmiş strüktürler ile yönetim ve pazarlama gibi konularda edindiği bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme ve bu çalışmaları etkin bir biçimde yürütebilme. | 3 |
4 | İçmimarlık alanında gerekli akademik personeli ve toplumun farklı taleplerini karşılayacak liderlik becerileri kazanarak uzmanlık gerektiren çalışmaları bağımsız olarak planlayabilme, yönetebilme ve bu süreçlerde aktif sorumluluk alabilme. | 3 |
5 | İçmimarlık alanında gerekli bilimsel ve teknolojik altyapıyı etkin bir şekilde kullanabilme; bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini tasarım süreçlerinde ve farklı disiplinlerdeki uygulamalarda kullanabilme. | 2 |
6 | İçmimarlık alanındaki güncel gelişmeler ışığında edindiği uzmanlık bilgilerini ve araştırma sonuçlarını alan içi ve dışı paydaşlara sistematik biçimde aktarabilme, mesleki ilişkileri yönlendiren normları eleştirel olarak değerlendirme ve gerektiğinde değiştirebilme. | 4 |
7 | En az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde İngilizce kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip edebilme, sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | 4 |