Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yapı Malzemeleri Tarihi | YTE 525 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenci, mimari mirasın yapım süreçleri ve yapı malzemesi hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur. |
2. Öğrenci, tarihin çeşitli dönemlerinde, malzeme kullanımı, teknoloji ve ekonomi arasındaki ilişkileri anlar. |
3. Kültür mirası bilincinin oluşumuna teknoloji ve malzeme bağlamında katkı sağlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Tarihin çeşitli dönemlerinde yapı malzemelerinin gelişimi, kullanımı, değişen formları, oluşan türevleri ve ihtiyaçlar bağlamında yeni malzeme kavramlarının ortaya çıkışı konularının tartışıldığı bir seçmeli derstir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders kapsamında yapay zeka kullanımını gerektirecek herhangi bir uygulama yapılmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş, genel bilgiler, ders işleyişi |
2 | İnsanoğlunun ilk Yapı malzemeleri ve Kerpiç |
3 | Pişmiş Toprak Malzeme: Tuğla ve Kiremit |
4 | Kil ürünleri: Çini, seramik |
5 | Taş |
6 | Taş (II) |
7 | Ahşap |
8 | Ahşap (II) |
9 | Metaller |
10 | Metaller (II) |
11 | Cam |
12 | Boya ve Tutkallar |
13 | Keçe, Dokumalar ve Deri |
14 | Genel değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Bu derse özgü ders kitabı veya basılı ders notu yoktur. |
|
Diğer Kaynaklar: |
DAVEY, N., 1961. A History of Building Materials, London: Phoenix House.
VITRUVIUS, 1999. Ten Books on Architecture, (Ed. Ingrid D. Rowland, Thomas Noble Howe), Cambridge: Cambridge University Press.
ÇELEBİ, R.M., (2014), Anadolu Kerpiç Mimarlığı, İstanbul: T.C.İstanbul Kültür Üniversitesi.
AHUNBAY, M., (2006), “Bizans Yapım Teknikleri”, Geçmişten Geleceğe Anadolu’da Malzeme ve Mimarlık, UIA 2005 XXII. Dünya Mimarlık Kongresi, 4-5 Temmuz 2005 İTÜ Taşkışla, TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi, İstanbul: Çizgi Basım Yayın, s:68-78.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler haftada 3 saat sözlü anlatımlar, sınıf içi tartışmalar ve öğrenci sunumları ile devam eder.
değerlendirmeler 2 adet ara sınav ve 1 adet final sınavı üzerinden yapılır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav I | 1 | %30 |
Ara Sınav II | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Lisans düzeyinde kazanılan kuramsal düzeydeki yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayış edinilmesi | 4 |
2 | Mimarlık ve genel olarak tasarım alanı ile diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalık edinilmesi | 3 |
3 | Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerilerin kazanılması | 0 |
4 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulanması | 0 |
5 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olunması | 1 |
6 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütebilmek | 0 |
7 | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetebilme becerisine sahip olmak | 2 |
8 | Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranabilmek ve sorumluluk alabilmek ve bir proje tanımlayabilmek ve yönetebilmek | 0 |
9 | Alanında akademik veya uygulama alanlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunmak | 0 |
10 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşabilmek | 0 |
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanabilmek | 0 |
12 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütebilmek, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunabilmek ve yayın yapabilmek | 0 |
13 | Uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak ve gerekli yetkinliklere sahip olabilmek | 0 |
14 | Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirebilmek | 0 |
15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | 0 |
16 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretebilmek: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyabilmek, kapsamlı bir proje üretebilmek | 1 |