PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yapı Malzemeleri TarihiYTE 5253 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenci, mimari mirasın yapım süreçleri ve yapı malzemesi hakkında kapsamlı bilgi sahibi olur.
2. Öğrenci, tarihin çeşitli dönemlerinde, malzeme kullanımı, teknoloji ve ekonomi arasındaki ilişkileri anlar.
3. Kültür mirası bilincinin oluşumuna teknoloji ve malzeme bağlamında katkı sağlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Tarihin çeşitli dönemlerinde yapı malzemelerinin gelişimi, kullanımı, değişen formları, oluşan türevleri ve ihtiyaçlar bağlamında yeni malzeme kavramlarının ortaya çıkışı konularının tartışıldığı bir seçmeli derstir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Ders kapsamında yapay zeka kullanımını gerektirecek herhangi bir uygulama yapılmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş, genel bilgiler, ders işleyişi
2İnsanoğlunun ilk Yapı malzemeleri ve Kerpiç
3Pişmiş Toprak Malzeme: Tuğla ve Kiremit
4Kil ürünleri: Çini, seramik
5Taş
6Taş (II)
7Ahşap
8Ahşap (II)
9Metaller
10Metaller (II)
11Cam
12Boya ve Tutkallar
13Keçe, Dokumalar ve Deri
14Genel değerlendirme
 
Kaynaklar:
Bu derse özgü ders kitabı veya basılı ders notu yoktur.
 
Diğer Kaynaklar:
DAVEY, N., 1961. A History of Building Materials, London: Phoenix House. VITRUVIUS, 1999. Ten Books on Architecture, (Ed. Ingrid D. Rowland, Thomas Noble Howe), Cambridge: Cambridge University Press. ÇELEBİ, R.M., (2014), Anadolu Kerpiç Mimarlığı, İstanbul: T.C.İstanbul Kültür Üniversitesi. AHUNBAY, M., (2006), “Bizans Yapım Teknikleri”, Geçmişten Geleceğe Anadolu’da Malzeme ve Mimarlık, UIA 2005 XXII. Dünya Mimarlık Kongresi, 4-5 Temmuz 2005 İTÜ Taşkışla, TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi, İstanbul: Çizgi Basım Yayın, s:68-78.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler haftada 3 saat sözlü anlatımlar, sınıf içi tartışmalar ve öğrenci sunumları ile devam eder. değerlendirmeler 2 adet ara sınav ve 1 adet final sınavı üzerinden yapılır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav I1%30
Ara Sınav II1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Lisans düzeyinde kazanılan kuramsal düzeydeki yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayış edinilmesi4
2Mimarlık ve genel olarak tasarım alanı ile diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalık edinilmesi3
3Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerilerin kazanılması0
4Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulanması0
5İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olunması1
6Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütebilmek0
7Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetebilme becerisine sahip olmak2
8Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranabilmek ve sorumluluk alabilmek ve bir proje tanımlayabilmek ve yönetebilmek0
9Alanında akademik veya uygulama alanlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunmak0
10Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşabilmek0
11Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanabilmek0
12Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütebilmek, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunabilmek ve yayın yapabilmek0
13Uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak ve gerekli yetkinliklere sahip olabilmek0
14Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirebilmek0
15Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek0
16Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretebilmek: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyabilmek, kapsamlı bir proje üretebilmek1