PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kişisel ve Ayni Teminat SözleşmeleriHUK 63113 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenci, kişisel ve ayni teminat sözleşmelerinin hukuki yapısını, tarafların hak ve yükümlülüklerini, çeşitlerini, kurulma şartlarını ve sona erme hallerini öğrenerek pratik hukuki sorunları analiz etme ve çözme becerisi kazanır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders kapsamında, kişisel teminat sözleşmeleri (kefalet , garanti ve banka teminat mektubu sözleşmeleri) ile ayni teminat sözleşmeleri (taşınır ve taşınmaz rehnine ilişkin sözleşmeler) detaylı olarak incelenecektir. Ayrıca, bu sözleşmelerin Türk Borçlar Kanunu, Türk Medeni Kanunu ve Ticari İşlemlerde Taşınır Rehni Kanunu çerçevesinde değerlendirilmesi ve uygulamadaki yansımaları ele alınacaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Üretken yapay zeka kullanılmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Teminat Hukukuna Giriş
2Ayni Teminat – Şahsi (Kişisel) Teminat Kavramları
3 Kefalet Sözleşmesinin Kurulması ve Geçerlilik Şartları
4Kefalet Sözleşmesinin Çeşitleri ve Sona Ermesi
5 Garanti Sözleşmesinin Kurulması ve Geçerlilik Şartları
6Garanti Sözleşmesinin Çeşitleri ve Sona Ermesi
7 Kefalet Sözleşmesi ve Garanti Sözleşmesinin Karşılaştırılması
8Rehin Kavramı ve Rehnin Temelleri
9Ticari İşlemlerde Taşınır Rehni Kurulması ve Taraflarının Hakları ve Yükümlülükleri
10Taşınmaz Rehnine Hâkim Olan İlkeler
11 Taşınmaz Rehni Türleri
12Taşınır Rehni ve Taşınır Rehnine Hâkim Olan İlkeler
13Taşınır Rehni Türleri
14Taşınır ve Taşınmaz Rehin Sözleşmelerinin Karşılaştırılması
 
Kaynaklar:
Ahmet M. Kılıçoğlu, Borçlar Hukuku Özel Hükümler , B. 3, Turhan 2021. Mustafa Alper Gümüş, Borçlar Hukuku Özel Hükümler , B. 5, Vedat 2020.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, uygulama çalışmaları
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)143,0042,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)143,0042,00
6Ev ödevleri218,7537,50
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)110,0010,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)114,0014,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi3
2Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi3
3Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi4
4Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi4
5Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi3
6Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi4
7Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi3
8Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi 4
9Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci 4
10Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi3
11Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi 2
12Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi3
13Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak4
14Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi2
15Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak3
16Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi4