Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kamu Maliyesinin Sorunları | HUK 605 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kamu harcamaları |
2. Özel bütçeli idareler ve düzenleyici ve denetleyici kurumların mali sorunları |
3. Mahalli idarelerin mali özerklik problemi |
4. KİT’lerin özelleştirilmesinin kamu maliyesine etkileri |
5. Kamu harcamalarının ve kamu mallarının denetimi sorunu |
6. Bütçe açıkları ve bütçe hukuku |
7. Devlet borçlanmasının hukuki temelleri |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders kapsamında; kamu harcamalarının Merkezi Yönetimin ana yapısını oluşturan Genel Bütçeli İdareler kapsamında değerlendirilmesi, özel bütçeli idareler ve düzenleyici ve denetleyici kurumların mali sorunları, mahalli idarelerin mali özerklik problemi, KİT’lerin özelleştirilmesinin kamu maliyesine etkileri, kamu harcamalarının ve kamu mallarının denetimi sorunu, denetimde Sayıştayın rolü, harcama mevzuatı ve ihale mevzuatının değerlendirilmesi, bütçe açıkları ve bütçe hukuku, devlet borçlanmasının hukuki temelleri, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrolü Kanunu’nun sorunların çözümüne ne ölçüde katkı yaptığına ilişkin değerlendirmeler hakkında bilgi aktarılmaktadır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kamu harcamalarının genel bütçeli idareler kapsamında değerlendirilmesi |
2 | Özel bütçeli idareler ve düzenleyici ve denetleyici kurumların mali sorunları |
3 | Mahalli idarelerin mali özerklik problemi |
4 | KİT’lerin özelleştirilmesinin kamu maliyesine etkileri |
5 | Kamu harcamalarının ve kamu mallarının denetimi sorunu I |
6 | Kamu harcamalarının ve kamu mallarının denetimi sorunu II |
7 | Denetimde Sayıştayın rolü |
8 | Harcama mevzuatı |
9 | İhale mevzuatının değerlendirilmesi |
10 | Bütçe açıkları ve bütçe hukuku |
11 | Devlet borçlanmasının hukuki temelleri I |
12 | Devlet borçlanmasının hukuki temelleri II |
13 | 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrolü Kanunu’nun sorunların çözümüne ne ölçüde katkı yaptığına ilişkin değerlendirmeler I |
14 | 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrolü Kanunu’nun sorunların çözümüne ne ölçüde katkı yaptığına ilişkin değerlendirmeler II |
|
Kaynaklar: |
Nurettin BİLİCİ,Kamu Maliyesi, Savaş Yayınevi.
Nurettin BİLİCİ, Avrupa Birliği Kamu Maliyesi, Savaş Yayınevi. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders içi çalışmalar, ödevler, tartışmalar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %30 |
Aktiviteler | 1 | %70 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi | 0 |
2 | Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi | 0 |
3 | Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi | 0 |
4 | Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi | 0 |
5 | Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi | 0 |
6 | Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi | 0 |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | 0 |
8 | Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi | 0 |
9 | Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 0 |
10 | Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi | 0 |
11 | Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi | 0 |
12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi | 0 |
13 | Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak | 0 |
14 | Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi | 0 |
15 | Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak | 0 |
16 | Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi | 0 |