Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Suç Genel Teorisi | HUK 567 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Ceza hukukunun amaçlarını, temel özelliklerini ve kavramlarını, teorilerini ve kaynaklarını tanımlayabilirler. |
2. Suç teorisyenlerinin görüşleri ışığında ceza hukukunun tarihsel gelişimini öğrenebilirler. |
3. Suçun unsurlarını, iştirak ve teşebbüs kurumlarını tanımlayabilirler. |
4. Suçun maddi ve manevi unsurlarını analiz edebilirler. |
5. Günel tartışmalar çerçevesinde suçun yapısal unsurlarını tartışma becerisi elde ederler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Genel olarak suç, kanunun suç olarak düzenlemekte menfaat gördüğü bir değerin ihlalinin cezalandırılmasıdır. Değer insana yarayan, hoş gelen şeydir. Suçun işlenmesi hukuki bir ilişkinin doğmasına sebebiyet verir. Çünkü kanun tarafından konulmuş bulunan, aslında ihlal edilmemesi gereken bir emir ihlal olunmuştur. Ders kapsamında kanunun suç olarak düzenlemekte menfaat gördüğü hukuki değerin ihlali olan suç incelenecektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Suç Genel Teorisi Giriş |
2 | Suçun Maddi Unsurları-1 |
3 | Suçun Maddi Unsurları-2 |
4 | Suçun Manevi Unsurları-1 |
5 | Suçun Manevi Unsurları-2 |
6 | Suçların İçtimaı |
7 | Suça Teşebbüs |
8 | Sunumlar |
9 | Hukuka Aykırılık Unsuru |
10 | Hukuka Uygunluk Sebepleri |
11 | Kusurluluğu Ortadan Kaldıran Sebepler |
12 | İştirak |
13 | Fail |
14 | Sunumlar |
|
Kaynaklar: |
Doğan SOYASLAN, Ceza Hukuku Genel Hükümler, Yetkin Yayınevi, Ankara 2022 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
teorik anlatım ve sınıfta yargı kararı analizi |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Dönem Ödevi | 1 | %50 |
Sözlü Sunum | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi | 2 |
2 | Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi | 3 |
3 | Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi | 2 |
4 | Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi | 2 |
5 | Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi | 3 |
6 | Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi | 3 |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | 2 |
8 | Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi | 0 |
9 | Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 3 |
10 | Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi | 3 |
11 | Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi | 0 |
12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi | 0 |
13 | Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak | 0 |
14 | Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi | 2 |
15 | Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak | 2 |
16 | Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi | 4 |