Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Ceza Muhakemesinde Koruma tedbirleri | HUK 556 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Koruma tedbirlerinin ceza muhakemesi hukukundaki yerini ve önemini kavratmak. |
2. Bu tedbirlerin uygulanma şartlarını ve sınırlarını öğretmek |
3. Yargı kararları ışığında uygulamadaki sorunları tartışmak. |
4. Öğrencilere koruma tedbirleri konusunda eleştirel bir bakış açısı kazandırmak. |
5. Özellikle son zamanlarda gündeme gelen koruma tedbirlerinin hukuki niteliğini tartışmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, ceza muhakemesi hukukunun temel ilkeleri çerçevesinde koruma tedbirlerini kapsamlı bir şekilde incelemeyi amaçlamaktadır. Koruma tedbirlerinin hukuki dayanakları, uygulama koşulları ve bu tedbirlerin birey hak ve özgürlükleri üzerindeki etkileri ele alınacaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Koruma Tedbiri Kavramı ve Hukuki Dayanakları |
2 | Koruma Tedbirlerinin Sınıflandırılması |
3 | Koruma Tedbirlerinin Uygulama Koşulları |
4 | Yakalama ve Gözaltı |
5 | Tutuklama ve Adli Kontrol |
6 | Arama ve Aramanın Türleri |
7 | Elkoyma ve Türleri |
8 | Ara Sınav |
9 | Bilgisayarlarda ve Bilişim Sistemlerinde Arama ve Elkoyma |
10 | İletişimin Denetlenmesi ve Tespiti |
11 | Gizli Soruşturmacı ve Teknik Araçlarla İzleme |
12 | Koruma Tedbirlerinden Elde Edilen Delillerin Değerlendirilmesi |
13 | Koruma Tedbirleri Nedeniyle Tazminat |
14 | Genel Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Bahri ÖZTÜRK - Behiye Eker KAZANCI - Sesim SOYER GÜLEÇ, Ceza Muhakemesinde Koruma Tedbirleri, Seçkin, 2022/05 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Teorik ve sınıfta vaka analizi |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Dönem Ödevi | 1 | %50 |
Sözlü Sunum | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi | 3 |
2 | Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi | 3 |
3 | Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi | 2 |
4 | Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi | 3 |
5 | Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi | 2 |
6 | Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi | 2 |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | 3 |
8 | Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi | 3 |
9 | Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 2 |
10 | Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi | 2 |
11 | Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi | 0 |
12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi | 0 |
13 | Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak | 0 |
14 | Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi | 4 |
15 | Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak | 3 |
16 | Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi | 4 |