Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İnşaat Mühendisliği Malzemeleri için Tahmin Analitiği | CE 545 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler regresyon algoritmalarını kodlayabileceklerdir. |
2. İstatistik ve regresyon kullanarak tahmin analitiği gelistirebilirler |
3. Öğrenciler gradyan inişi (gradient descent) algoritmasını kodlayabileceklerdir. |
4. Öğrenciler tahmine dayalı algoritmaları inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanabilecekler |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Genel mukavemet tahminleri için öğrenme, abrams modeli, tahmin analitiği için kullanılan temel algoritmalar, regresyon, yapay sinir ağları, sınıflandırma, hibrit medotlar ve bunların inşaat mühnedisliği malzemelerinde mukavemet tahmini için kullanımları |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler ödev ve projelerde kullanmak üzere görsel, tablo vb üretebilirler |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Sınıflandırma ve regresyon temelleri |
2 | Tek katmanlı algılayıcı |
3 | Çok katmanlı algılayıcı |
4 | Çok katmanlı Algılayıcı |
5 | Geri yayılım (backpropagation) algoritmaları |
6 | Yapay sinir ağları |
7 | Yapay Sinir Ağları |
8 | Regresyon ağaçları |
9 | K-en yakın komşu |
10 | Sınıflandırma modelleri |
11 | Model Doğrulama |
12 | Hibrit metodlar |
13 | Tahmin analitiğinde kullanılan temel algoritmalar |
14 | Tahmin ve Sınıflandırma Problemleri için Değerlendirme Yöntemleri |
|
Kaynaklar: |
Sebastian Raschka Python Machine Learning: Machine Learning and Deep Learning with Python, scikit-learn, and TensorFlow Packt Publishing 2017 978-1787125933 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Frank Millstein Data Analytics with Python: Data Analytics In Python Using Pandas CreateSpace Independent Publishing Platform 2018 978-1986054492
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders hafta üç saat teorik anlatımdan oluşmaktadır. Ayrıca öğrenilen yöntemler ile tahmin modelleri oluşturup, kıyaslayabilecekleri bir dönem projesi verilmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %60 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 1 |
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 0 |
3 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 0 |
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 0 |
5 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | 1 |
6 | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 0 |
7 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 0 |
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 0 |
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 0 |
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 1 |
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | 0 |
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 0 |