Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Suçun Maddi Unsuru | HUK 659 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Suçun maddi unsurlarını oluşturan öğeleri tanımlamak ve analiz etmek. |
2. Bu unsurların ceza hukukundaki yerini ve önemini kavramak. |
3. Uygulamadaki örnekler ve yargı kararları üzerinden değerlendirmeler yapmak. |
4. Maddi unsurların diğer unsurlar ile ilişkisini inceleme becerisi kazanmak. |
5. Suçun maddi unsurlarına ilişkin güncel tartışmaları Yargı kararları çerçevesinde ele alabilme yetisi kazanmak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Suçun oluşabilmesi için gerekli olan fiil, netice, nedensellik bağı, fail, mağdur ve suçun konusu gibi öğeler teorik ve pratik açıdan ele alınacaktır. Ayrıca, bu unsurların uygulamadaki yansımaları ve yargı kararları ışığında değerlendirmeleri yapılacaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Suçun maddi unsurlarına giriş ve genel kavramlar |
2 | Fiil kavramı ve ceza hukukundaki önemi |
3 | Netice kavramı ve neticesiz suçlar (Sırf hareket suçları) |
4 | Nedensellik bağı ve objektif isnadiyet (şart teorisi) |
5 | Fail kavramı ve özgü suçlar |
6 | Mağdur ve suçun konusu |
7 | Suçun maddi unsurlarının nitelikli halleri |
8 | Ara sınav ve vaka analizi çalışmaları |
9 | Suçun maddi unsurlarının uygulamadaki yansımaları |
10 | Yargı kararları ışığında suçun maddi unsurlarının değerlendirilmesi |
11 | Suçun maddi unsurlarının diğer suç unsurlarıyla ilişkisi |
12 | Suçun maddi unsurları ve Hata |
13 | Mukayeseli Hukukta (özellikle İtalyan Hukukunda) suçun maddi unsurları |
14 | Genel Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Prof. Dr. Nurullah KUNTER, Suçun Maddi Unsurları, Der Yayınları, İstanbul, 2024. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Teorik anlatım ve sınıfta tartışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Dönem Ödevi | 1 | %50 |
Sunum | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Hukuk normlarının evrensel ve toplumsal temellerini ve etkilerini saptayabilme becerisi | 3 |
2 | Devlet ile toplum, devlet ile birey ve bireylerin kendi arasındaki hukuki ilişkileri tahlil edebilme becerisi | 3 |
3 | Hukuki sorunları belirleme, analiz etme ve soruna uygulanacak hukuk kurallarını tespit etme becerisi | 2 |
4 | Kavramsal düşünme, kavramsal ve pratik bilgileri yorumlayabilme ve hukuki sorunların çözümünde uygulayabilme becerisi | 3 |
5 | Ulusal ve uluslararası hukuk kaynaklarına ulaşabilme ve bu kaynakları somut olaylarda kullanabilme becerisi | 3 |
6 | Hukuki ilişkilerin düzenlenmesinde ve uyuşmazlıkların çözümünde sözlü ve yazılı etkili iletişim kurma becerisi ve hukuki durumları belgelendirme becerisi | 2 |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | 1 |
8 | Çağın sosyal, ekonomik, politik ve hukuki sorunlarına ilgi duymak ve bu sorunlar hakkında bilgili olma ve bu doğrultuda olaylara disiplinler arası bir yaklaşımla bakabilme becerisi | 0 |
9 | Hukuk alanında çalışma disiplini, mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 3 |
10 | Alanıyla ilgili yazılı ve sözlü bilimsel çalışmalar yapabilme becerisi | 3 |
11 | Hukuk alanıyla ilgili teknolojik temelli mesleki programları kullanabilme becerisi | 0 |
12 | Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi | 0 |
13 | Hukuk bilimiyle yakından ilişkili ekonomi, tarih, sosyoloji, felsefe ve maliye gibi disiplinlerden yararlanabilmek ve farklı inceleme alanlarına ilişkin çok disiplinli bir bakış açısına sahip olmak | 0 |
14 | Hukuki sorunlara insan hakları temelinde yaklaşabilme becerisi | 1 |
15 | Mesleki ve sosyal alanlarda kolektif çalışma becerisine sahip olmak | 2 |
16 | Hukukun evrensel ilkeleri ışığında sosyal ve hukuksal sorunlara eleştirel bakabilme ve çözümler ortaya koyabilme becerisi | 4 |