Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bilimsel Hesaplama II | MATH 512 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, İnterpolasyon: Polinom interpolasyonu, bölünmüş fark, Hermite interpolasyonu, Spline interpolasyonu ile ilgili kavramları öğrenir. Fonksiyonların yaklaşımı. Sayısal farklılaşma: Richardson ekstrapolasyonu. Sayısal integrasyonlar: Gauss karelemesi, Romberg entegrasyonu. Kök bulma yöntemleri: Biseksiyon, Newton, Secant yöntemleri, Sabit nokta iterasyonu. MATLAB ile uygulama ve bunları gerçek dünya problemlerine uygulayacaklar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
İnterpolasyon: Polinom enterpolasyonu, bölünmüş fark, Hermite interpolasyonu, Spline interpolasyonu. Fonksiyonların yaklaşımı. Sayısal farklılaşma: Richardson ekstrapolasyonu. Sayısal integrasyonlar: Gauss Quadrature, Romberg entegrasyonu. Kök bulma yöntemleri: Biseksiyon, Newton, Secant yöntemleri, Sabit nokta iterasyonu. MATLAB ile uygulama |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Lineer olmayan denklem çözümleri; İkiye bölme, Newton Metodu |
2 | Sekant metodu, sabit nokta ötelemesi |
3 | Polinom iç değerbiçimi |
4 | Bölünmüş farklar |
5 | Hermit iç değerbiçimi |
6 | Şerit iç değerbiçimi |
7 | En iyi yaklaşım |
8 | Trigonometrik iç değerbiçim ve hızlı Fourier dönüşümü |
9 | Nümerik türevleme |
10 | Richardson dış değerbiçimi |
11 | İç değerbiçime dayalı nümerik integral alma |
12 | Gauss karelemesi |
13 | Romberg integral alması |
14 | Adaptive Quadrature |
|
Kaynaklar: |
Numerical Analysis: Mathematics of Scientific Computing, David Kincaid, Ward Cheney, Brooks/Cole, 2002, ISBN: 0-534-38905-8 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Introduction to Numerical Analysis, J. Stoer, R. Bulirsch, Springer, 2002, ISBN: 0-387-95452-X
A first Course in Numerical Analysis of Differential Equations, Arieh Iserles, Cambridge University Press, 2004, ISBN: 0-521-55655-4 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saat sınıf dersi. Öğrencilerin derse katılımı zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 5 | %30 |
Ara Sınav | 2 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematikte yeterli bilgi; Saf ve uygulamalı matematik problemlerini çözmek için bu alanlarda uygulamalı ve teorik bilgileri kullanma becerisi | 4 |
2 | Soyut veya gerçek hayat problemini analiz etmek için modern hesaplama araçlarını kullanma becerisi. | 3 |
3 | Matematikte kuramsal ve tarihsel arka planda yeterli bilgi birikimi. | 1 |
4 | Bireysel ve ekip olarak etkin bir şekilde çalışabilme, karmaşık disiplinler arası ve çok disiplinli alanlardaki karmaşık sistemleri analiz etmek için takımlarda etkili bir şekilde çalışabilme becerisi. | 3 |
5 | Hem sözlü hem de yazılı olarak teknik konularda İngilizce etkin bir şekilde iletişim kurabilme. | 3 |
6 | Bilimsel, mühendislik ve finansal problemleri çözmek için yeni deney ve algoritma kullanma, geliştirme ve uygulama becerisi. | 3 |
7 | Matematiksel bir problemi hem analitik hem de sayısal yöntemler kullanarak analiz edebilme becerisi; Daha derin bir kavrayış kazanmak için teorik ve simülasyon yöntemlerini kullanır ve karşılaştırır. | 2 |
8 | Bir projeyle ilgili bulguların, sonuçların ve yorumların saf ve uygulamalı matematik alanında raporlanması, teknik rapor yazma, etkin sunum hazırlama ve yürütme becerisi. | 2 |
9 | Hayat boyu öğrenme ihtiyacının tanınması; Bilgiye ulaşma, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli kendini geliştirmeyi sağlama becerisi | 3 |
10 | Mesleki ve etik sorumluluk konularında farkındalık ve yasal sonuçları. | 4 |
11 | Verilen bir problem üzerine literatür taraması yapabilme, buna uygun teknik rapor yazabilme ve sonuçları sunabilme. | 4 |
12 | Disiplinlerarası projelerde ulusal veya uluslararası araştırma gruplarında verimli çalışabilme becerisi. Çıktıları tanınmış dergilerde ulusal ve uluslararası düzeyde yayınlayabilme. | 4 |