Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Malzemelerin Mekanik Davranışları | MNT 519 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenci, çeşitli malzemelerin gerilme-gerinim ilişkilerini analiz edebilir ve uygun mekanik modellerle ifade edebilir. |
2. Öğrenci, yorulma, kırılma ve çentik etkileri gibi mekanik davranış konularını tanımlayabilir ve mühendislik problemlerine uygulayabilir. |
3. Öğrenci, kompozit malzemeler de dahil olmak üzere farklı malzeme türlerinin mekanik özelliklerini karşılaştırarak değerlendirebilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Gerilme-gerinim denklemleri ve modelleri, Mekanik testler, Gerilme ve gerinim halleri, Birleştirilmiş gerilmeler altında yorulma ve kırılma, Çentikler, Doğrusal-elastik kırılma mekaniği, Malzemelerin Yorulması, Gerinime dayalı yorulma yaklaşımı, Yorulma çatlağı ilerlemesi, Kompozit malzemeler. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bulunmamaktadır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Malzemelerin mekanik davranışına giriş |
2 | Gerilme ve gerinim tanımları |
3 | Gerilme-gerinim denklemleri ve modelleri |
4 | Mekanik testler: Çekme, basma, burulma,yorulma, sürünme vb.I |
5 | Mekanik testler: Çekme, basma, burulma,yorulma, sürünme vb.II |
6 | Yorulma davranışına giriş |
7 | Yorulma altındaki malzeme davranışı ve ömür tahmini |
8 | Gerinime dayalı yorulma yaklaşımı |
9 | Yorulma çatlağı oluşumu ve ilerlemesi |
10 | Sürünmeye Giriş |
11 | Sürünme testleri |
12 | Çentik etkileri ve gerilme yoğunlaşması |
13 | Doğrusal-elastik kırılma mekaniği |
14 | Kompozit malzemelerin mekanik davranışları |
|
Kaynaklar: |
Mechanical Behavior of Materials, 5th Edition, Norman Dowling, Stephen Kampe, Milo Kral, Pearson, 2018, ISBN: 013460654X |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders uygulama dersi olmadan 3 saat teorik ders olarak tasarlanmıştır. Dersler, öğrencilerin takip edecekleri ders kitabı, referans kitabı veya ppt dosyalarında bulunan bilgilerdeki önemli noktaların kritik edilmesi şeklinde olacaktır. Dersler, hem tahtanın hem de ppt sunumları gibi görsel araçların kullanılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin duruma gore ödev veya konuyla ilgili bir dönem ödevi yapmaları beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Dönem Ödevi | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilimler ile mühendislik konularını içeren alanlarda bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir. | 1 |
2 | Mikro ve Nanoteknoloji alanında kullanılan güncel teknikler ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık Mikro ve Nanoteknoloji alanında problemlerine uygulama yeteneği. | 1 |
3 | Mikro ve Nanoteknoloji alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için yöntemler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulama yeteneği. | 1 |
4 | Mikro ve Nanoteknoloji alanında karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği. | 2 |
5 | Karmaşık sistemler veya süreçler tasarlama ve yenilikçi alternatifler geliştirme yeteneği. | 1 |
6 | Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme ve Mikro ve Nanoteknoloji ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği. | 3 |
7 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme yeteneği. | 0 |
8 | En az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); rapor yazma yeteneği, net ve anlaşılır talimat verme ve alma yeteneği. | 2 |
9 |
Çalışmaların sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistemli ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneği.
| 1 |
10 | Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği. | 1 |
11 | Veri toplama, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalık. | 2 |