Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tarihi Yapılardan Öğrenmek | ARCH 625 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenci mimarlık uygulamalarının kadim problemleri hakkında derinlemesine bilgi sahibi olur. |
2. Öğrenci araştırdığı konulara benzerlikler kurma, ortak özellikler bulma gibi süreçlerle kavramsal bakış geliştirme yetisi kazanır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Öğrenciler, bu ders kapsamında, seçilmiş bazı belirgin özellikleri bünyesinde bulunduran ve bu özellikler ile doğrudan ilgili örnekler olarak kabul görmüş yapıları veya yapı gruplarını, yapısal özellikleri, taşıyıcı sistem özellikleri ve ölçek gibi uygulayışsal kavramlar üzerinden inceler ve bunlarla ilgili kısa sunuşlar hazırlarlar. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders kapsamında yapay zeka kullanımını gerektirecek herhangi bir uygulama yapılmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş, genel bilgiler, ders işleyişi |
2 | Taşınabilir Mimarî: Çadır ve Yurt |
3 | Yapısal sağlamlık ve basitlik ara kesitinde biçimlenmiş bir ortaçağ mimari ürünü: Anadolu Selçuklu Kervansarayları |
4 | Sürekliliğin, geçiciliğin, değişimin ve yaşamla bütünleşikliğin anlatımı: Türk Evi |
5 | Sınırları Zorlamak: Pantheon ve Ayasofya |
6 | Sınırları Zorlamak II: Gotik Katedraller |
7 | Yaşamın kaynağı ve mimarlık: Su yapıları |
8 | Geçmişten günümüze, eğlence, kan, ter, sevinç ve gözyaşı: Gösteri ve Spor yapıları |
9 | Kentlerin koruyucusu, sultanların sığınağı: Surlar ve kaleler |
10 | Diğer dünyanın kapısı: Eski Mısır kültüründe ve diğer kültürlerde mezar yapıları |
11 | Genel değerlendirme |
12 | Final Projesinin sunuşu |
13 | Final Projesinin sunuşu |
14 | Final Projesinin sunuşu |
|
Kaynaklar: |
Bu derse ait ders kitabı veya basılı ders notu yoktur. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Ders içeriği ile ilgili bibliyografya ilk derste öğrencilerle paylaşılır.
The bibliography regarding the course content is shared with the students in the first lesson.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
3 hours of lectures including the presentations of the lecturer and the students and discussion. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Araştırma | 1 | %50 |
Final Projesi | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Lisans düzeyinde kazanılan kuramsal düzeydeki yetkinlikler temelinde mimarlık, planlama, tasarım temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayış edinilmesi | 4 |
2 | Mimarlık ve genel olarak tasarım alanı ile diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalık edinilmesi | 4 |
3 | Mesleki yüksek lisansta mesleki uygulama yeterliliği için gerekli bilişsel ve pratik becerilerin kazanılması | 3 |
4 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulanması | 0 |
5 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olunması | 0 |
6 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütebilmek | 2 |
7 | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetebilme becerisine sahip olmak | 0 |
8 | Çalışma ve öğrenim ortamlarında bağımsız davranabilmek ve sorumluluk alabilmek ve bir proje tanımlayabilmek ve yönetebilmek | 3 |
9 | Alanında akademik veya uygulama alanlarında çalışan ekiplerin mesleki bilgi ve pratiğine katkıda bulunmak | 0 |
10 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşabilmek | 3 |
11 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanabilmek | 0 |
12 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütebilmek, ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunabilmek ve yayın yapabilmek | 0 |
13 | Uygulama yeterliliği için geçerli sertifikasyonu kazanmak ve gerekli yetkinliklere sahip olabilmek | 0 |
14 | Bilgi ve kararlarının uygulanmasından doğabilecek toplumsal ve etik sorumluluklarının bilincinde olarak, bilgiyi tümleştirebilmek | 0 |
15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | 0 |
16 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretebilmek: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyabilmek, kapsamlı bir proje üretebilmek | 0 |