Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Müzecilik Tarihi ve Kuramları | ARCH 610 | 6 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Farklı araştırma yöntemlerini kullanma becerileri |
2. Bilgiye ulaşma, sentezleme ve yorumlama becerileri |
3. Eleştirel bakış |
4. Akademik yazım ve sunum teknikleri |
5. Müze tarihi ve kuramları, müzecilik üzerine derin bilgi |
6. Müzeleri analiz etme ve yorumlama için gerekli teorik bilgi |
7. Müze ve sergi tasarımları için gerekli teorik bilgi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste, öncelikle müzenin bir fikir olarak doğuşu ve dönüşümüne tarihsel perspektifte bakıldıktan sonra çağdaş müzecilik üzerinde durulacaktır. Müzelerin toplama, muhafaza, derleme, yorumlama ve sergileme işlevlerinin yanı sıra kültür ve eğitim kurumları olarak günümüzde üstlendikleri roller; müzenin kentle ve toplumsal, siyasi olaylarla ilişkisi; müze ve etik konuları ele alınacaktır. Tematik ve eleştirel okumaların ardından Türkiye’de Müzecilik değerlendirilecektir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders içeriği, iş yükü ve ölçme yöntemlerinin tanıtılması |
2 | Tanımlar: müze, müzeoloji, müzeografi Bir fikir olarak müzenin doğuşu |
3 | Tarihi perspektif üzerine okumalar ve tartışma (I) |
4 | Tarihi perspektif üzerine okumalar ve tartışma (II) |
5 | Çağdaş müzecilik üzerine okumalar ve tartışma |
6 | Müze türleri, içerik ve teşhir üzerine okumalar ve tartışma |
7 | Müzenin işlevleri üzerine okumalar ve tartışma |
8 | Müze eğitimi ve ziyaretçi deneyimi üzerine okumalar ve tartışma |
9 | Müze ve kent; kültürel, toplumsal ve siyasi hareketler üzerine okumalar ve tartışma |
10 | Müze ve etik, politik üzerine okumalar ve tartışma |
11 | Türkiye’de müzecilik üzerine okumalar ve tartışma (I) |
12 | Türkiye’de müzecilik üzerine okumalar ve tartışma (II) |
13 | Öğrenci sunumları ve kapanış tartışması (I) |
14 | Öğrenci sunumları ve kapanış tartışması (II) |
|
Kaynaklar: |
Ders kitabı yoktur. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Edward P. Alexander and Mary Alexander. Museums in Motion: An Introduction to the History and Functions of Museums, 2nd ed. (Lanham, MD: AltaMira Press, 2008)
Tony Bennett. The Birth of the Museum: History, Theory, Politics (London and New York: Routledge, 1995)
Ali Artun. Müze ve Modernlik: Tarih Sahneleri, Sanat Müzeleri I İletişim Yayınları 2006
Ali Artun (ed.). Müze ve Eleştiral Düşünce: Tarih Sahneleri, Sanat Müzeleri II İletişim Yayınları 2006
Steven Conn. Do Museums Still Need Objects? (Philadelphia: University of Pennsylvania Press, 2010)
James Cuno. Who Owns Antiquity? Museums and the Battle over Our Ancient Heritage (Princeton: Princeton University Press, 2008)
Manuelle Gautrand. Museum Architecture and Interior Design. Design Media Publishing 2014
Sharon MacDonald. A Companion to Museum Studies (Oxford: Blackwell, 2006)
Andrew McClellan. The Art Museum from Boullée to Bilbao Berkeley, Calif: University of California Press 2008
Kathleen McLean. Planning for People in Museum Exhibitions Washington, DC: Association of Science-Technology Centers 1993
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler araştırma ödevleri, okumalar ve bunların sunumu ve tartışması üzerinden yürütülecektir. Ayrıca dönem ödevi olarak her bir öğrencinin belirlenecek bir konu üzerinde bir bildiri yazması ve sunması beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 1 | %50 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |