Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Görsel Anlatım Teknikleri | INAR 141 | 1 | 1 | 2 + 2 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. • Sketch a three dimensional object in its true proportions and true characteristic features. |
2. • Illustrate an interior space in its true proportion. |
3. • Operate the basic freehand drawing techniques; rendering techniques by applying charcoal and marker. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
In interior architecture and design, the term rendering is used to describe the visual enhancement of drawings through value and color. Rendering visually enhances drawings, making them more easily understood and allowing for greater visual communication in design presentations. (Mitton, 2004) This course aims to teach the materials, media, tools, and techniques for interior design visual presentations. Students also learn to draw and express their ideas using one- and two-point perspective drawings.
İç mimaride ve tasarımda, çizimlerin değer ve renk yoluyla görsel olarak zenginleştirilmesini tanımlamak için render terimi kullanılır. Render, çizimleri görsel olarak geliştirir, daha kolay anlaşılır hale getirir ve tasarım sunumlarında daha fazla görsel iletişim sağlar. (Mitton, 2004) Bu ders, iç tasarım görsel sunumları için malzeme, araç, gereç ve teknikleri öğretmeyi amaçlar. Öğrenciler ayrıca bir ve iki noktalı perspektif çizimleri kullanarak fikirlerini çizmeyi ve ifade etmeyi öğrenirler. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | INTRODUCTION: Why freehand drawing is necessary? |
2 | Calligraphic line and contour line |
3 | Positive space/ negative space in drawing |
4 | Value, Texture, Proportion and scale in drawing |
5 | Life drawing -gesture drawing, clothed model HOMEWORK 7 |
6 | Collaborative projects (each student is given a section of the same picture to be assembled later) color |
7 | Observation and sketching of the natural environment (exterior) |
8 | Perspective drawing lecture and discussion |
9 | Architectural perspective drawing |
10 | Perspective from observation of the architectural environment (interior and exterior) |
11 | Architectural rendering |
12 | Perspective drawing and rendering |
13 | Perspective drawing and rendering |
14 | Perspective drawing and rendering |
|
Kaynaklar: |
Doyle, Michael E. Color Drawing. New York: John Wiley and Sons, 1999.*
Gill, Robert W. Rendering with Pen + Ink. London: Thames and Hudson, 2003.
Lin, Mke W. Drawing and Desgning with Confidence. New York: John Wiley and Sons, 1993.
Architectural Rendering Techniques/A Color Reference. New York: John Wiley and Sons, 1985.
Linton, Harold. Color in Architecture. New York: Mc Graw-Hill, 1999.
Mitton Maureen. Interor Design Visual Presentation. New Jersey: John Wiley and Sons, 2004.*
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım-Sunuş
2. Tartışma-Buluş
3. Gösterip yaptırma
Öğretim Teknikleri:
1. Gösterim
2. Bilişsel çıraklık |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 10 | %30 |
Ara sınav | 1 | %25 |
Laboratuvar | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %25 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |