PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Biyomedikal Isı ve Kütle TransferiME 672593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Mühendislik ve biyoloji arayüzündeki problemleri formüle etmek ve çözmek için matematik (PDE), bilim ve mühendislik ilkelerini, metodolojilerini uygulama becerisi
2. Canlı sistemler için elde edilen formüle edilmiş mühendislik problemlerinden elde edilen sonuçları yorumlayabilme yeteneği ile canlı ve cansız materyaller ile sistemler arasındaki etkileşimler hakkında daha fazla bilgi edinme ve çıkarma becerisi.
3. Mühendislik konularının çeşitliliği ve bunların sağlık hizmeti sunumunun kalitesini artıran tıbbi cihazlar dahil olmak üzere biyolojik, fizyolojik problemlerdeki uygulamaları
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerNone
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerNone
 
Dersin Tanımı:

Momentum transferi, kütle transferi ve ısı transferinde temel prensiplerin gözden geçirilmesi, kan akışının tanımlanması, kılcal transport, interstisyel sıvı transportu, normalde lenfatik transport ve hastalık durumların incelenmesi.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders Tanıtımı
2Momentum Korunumu
3Akışkan Korunum Denklemleri
4Makroskopik Korunum Denklemleri ve Momentum Korunumu
5Dokulardaki Akışkan Akışı ve Dolaşım
6Kütle Transferine Giriş
7Taşınım Isı Transferi ve Difüzyon
8Gözenekli Ortamlarda Taşınım
9Trans-vascular Taşınım
10Hücrelerde Adezyon ve Sinyalizasyon
11Biyolojik Sistemlerde Isı Transferi
12Biyolojik Sistemlerde Isı Transferi
13Biyolojik Sistemlerde Isı Transferi
14Biyolojik Sistemlerde Isı Transferi
 
Kaynaklar:
Transport Phenomena in Biological Systems; Truskey, Yuan, Katz, 2nd ed.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersin formatı; sınıf içi yüz yüze ders anlatımları, okuma ve araştırma ödevleri, bilgisayar laboratuvar ödevleri ve öğrenci sunumlarından. Öğrenciler, Matlab, Maple veya Fortran programlama dillerinden birini iyi bilmeli. Haftalık ödevlerin, derste anlatılan konuların anlaşılmasını desteklemesi, güçlendirmesi ve genişletmesi beklenmektedir
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav2%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor