Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Akışkan Gücü Kontrolü | ME 666 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Hidrolik bileşenler, sembolleri ve matematiksel modellemelerini bilirler |
2. Basit kontrol sistemlerini tasarlama, analiz etme ve uygulama yetisi. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Hidrolik ve pnömatik sistemlere giriş, yapıları, avantajları ve limitleri. Hidrolik aktivatör tipleri, yapısal detaylar. Oransal kontrol vanaları, servo vanalar. Hidrolik devrelerin dizayn ve analizi. Pnömatik sistem bileşenleri, yönleri, akışı, pnömatik sistemde basınç kontrol vanaları.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Hidrolik bileşenler |
2 | Hidrolik bileşenler |
3 | Pnömatik Bileşenler |
4 | Pnömatik Bileşenler |
5 | Akış Güç Devreleri |
6 | Akış Güç Devreleri |
7 | Elektropnömatik ve Hidrolik |
8 | Uygulama ve Bakım |
9 | Uygulama ve Bakım |
10 | Hidrolik Kataloglar |
11 | Akış güç sistemleri kurmak ve ilgili ölçümleri yapmak. |
12 | Akış güç sistemleri kurmak ve ilgili ölçümleri yapmak |
13 | Kontrolör dizaynı |
14 | Hidrolik bileşenlerin ve devrelerin bilgisayar yardımı ile modellenmesi |
|
Kaynaklar: |
Blackburn,J. F.,G.Reethof, and J. L.Shearer, Fluid Power Control, New York: Technology Press of M. I. T. and Wiley |
|
Diğer Kaynaklar: |
Anthony Esposito,“Fluid Power with applications”,Pearson Education
Ernst, W., Oil Hydraulic Power and its IndustrialApplications, New York: McGraw Hill
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 3 saat ders anlatım, |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi. | 2 |
2 | Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir. | 3 |
3 | Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık. | 2 |
4 | Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği. | 2 |
5 | Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği. | 0 |
6 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği. | 0 |
7 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma. | 0 |
8 | Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği. | 0 |
9 | Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği. | 0 |
10 | Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği. | 0 |