Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yakıt Hücresi Sistemleri | ME 662 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yakıt hücresi teknolojisi hakkında bilgi sahibi olurlar. |
2. Öğrenciler farklı yakıt pili çeşitlerini öğrenirler. |
3. Isıl derslerde öğrendikleri temel kavramları yakıt hücresi ve proseslerine uygulayabilirler. |
4. Öğrenciler Yakıt Hücresi sistemi ve alt sistemlerinin matematiksel modellemesini ve entegrasyonunu yapabilirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders şu konuları kapsar: Yakıt Hücresi elektrokimyası ve termodinamiği, katı oksit hücreler, asidik ve alkalin yakıt hücreleri, bioyakıt hücreler, yakıt hücresi enerji uygulamaları.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
NA |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yakıt Hücrelerine Giriş |
2 | Yakıt Hücresi Çeşitleri |
3 | Yakıt Hücresi termodinamiği |
4 | Yakıt Hücresi Performansı |
5 | Yakıt Hücresi Elektrokimyası |
6 | Yakıt Hücresi Kütlesel Taşınımı |
7 | Yakıt Hücresi Şarj Aktarımı |
8 | Yakıt Hücresi Modellemesi |
9 | Yakıt Hücresi Modellemesi |
10 | Yakıt Hücresi Karakterizasyonu |
11 | Yakıt Hücresi Entegrasyonu |
12 | Yakıt Hücresi Alt sistem tasarımı |
13 | Yakıt Hücresi Çevresel Etkileri |
|
Kaynaklar: |
Fuel Cell Fundamentals by Ryan O'Hayre, Suk-Won Cha, Whitney Colella, Fritz B. Prinz, 2006, Wiley |
|
Diğer Kaynaklar: |
Fuel Cell Principles, Components, and Assemblies by R. Datta, May 2009, Wiley |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Yüz yüze haftalık 3 saat ders ve proje |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 4 | %15 |
Proje | 1 | %20 |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi. | 3 |
2 | Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir. | 3 |
3 | Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık. | 2 |
4 | Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği. | 0 |
5 | Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği. | 2 |
6 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği. | 0 |
7 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma. | 0 |
8 | Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği. | 1 |
9 | Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği. | 2 |
10 | Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği. | 0 |