PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İleri Taşınımla Isı TransferiME 6133 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler taşınım ile ısı transferinin fiziksel prensiplerini anlar
2. Öğrenciler mühendislikte karşılaşılan taşınım ile ısı transferi problemlerinin matematiksel formülasyonu, çözüm ve analizi ile ilgili yetenekleri kazanır
3. Öğrenciler, hem laminer hem de türbülanslı konveksiyon alanında bağımsız çalışma yapmak ve ileri teknik literatürü anlamak için gerekli becerileri geliştirirler.
4. Öğrenciler mühendislikte karşılaşılan taşınım ile ilgili ısı transferi problemlerinin çözümünü tasvir edebilirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Temel ilke ve denklemler. Temel denklemlerinin türetilmesi. İntegral yöntemi. Laminer iç ve dış akışlarda zorlanmış konveksiyon. Türbülanslı akışlarda zorlanmış konveksiyon; Türbülans modelleri: cebirsel modeller, bir ve iki denklem modelleri, ısı transferini hesaplanması. Hem iç hem de dış akışlar için deneysel korelasyonlar. Doğal konveksiyonda ısı transferi. Mikro kanallarda taşınım ile ısı transferi. Taşınım ile Isı transferinde nano akışkanlar.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

NA
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Taşınım ile Isı Transferinin Temelleri
2Taşınım ile Isı Transferinin Temel Denklemleri
3Dış Akış Problemlerinde Sıkıştırılamaz Akışkanlar için Sınır Tabaka Denklemleri
4Taşınım ile Isı Transferi İntegral Metodu
5Boyut Analizi
6Sıkıştırılamaz Akışkanlar için Laminar Isı Transferi
7Kanal İçi Bir Boyutlu Laminar Taşınım ile Isı Transferi
8Kanal İçi Laminar Taşınım ile Isı Transferi
9Doğal Taşınım ile Isı Transferi
10Türbülanslı Akışta Isı Transferi
11Türbülanslı Akışta Isı Transferi
12Türbülanslı Akışta Isı Transferi
13Türbülanslı Akışta Isı Transferi
14Türbülanslı Akışta Isı Transferi
 
Kaynaklar:
Convective Heat Transfer, S.Kakac, Y.Yener and A.Pramuanjoroenkij, CRC Press 2014
 
Diğer Kaynaklar:
Heat Convection, 2nd edition, Latif.M.Jiji, Springer, 2009
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersin formatı; sınıf içi yüz yüze ders anlatımları,okuma ve araştırma ödevleri, bilgisayar laboratuar ödevleri ve öğrenci sunumlarından. Öğrenciler, Matlab, Maple veya Fortran programlama dillerinden birini iyi bilmeli. Haftalık ödevlerin, derste anlatılan konuların anlaşılmasını desteklenmesi, güçlendirmesi ve genişletmesi beklenmektedir
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler4%20
Aktiviteler2%40
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Temel bilim, matematik ve mühendislik bilimleri hakkında yüksek düzeyde bilgi.3
2Araştırma alanında derinlemesine bilgi sahibi olur ve en son gelişmeleri bilir.2
3Araştırma alanındaki en güncel bilgilere ulaşma yeteneği ve araştırmayı yapmak için gerekli yöntem ve becerilerde en yüksek düzeyde uzmanlık.1
4Bilim veya teknolojiye yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirmek veya bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulamak için kapsamlı çalışmalar yapma yeteneği.0
5Bağımsız olarak orijinal bir araştırma sürecini algılama, tasarlama, uygulama ve tamamlama yeteneği; bu süreci yönetme yeteneği.0
6Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme; alanındaki uzmanlarla işbirliği yapma yeteneği.0
7Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik yayınlarda yayımlayarak bilimsel ve teknolojik literatüre katkıda bulunma.0
8Öncü araştırmalar yapma ve veri toplama yeteneği, araştırmaların sonuçlarını bilimsel nesnellik ve etik sorumlulukla topluma iletebilme yeteneği.0
9Mesleğindeki fikirleri ve gelişmeleri eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapma yeteneği.1
10Bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurma yeteneği; Avrupa Dil Portföyünde en azından C1 seviyesinde yabancı bir dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim ve tartışma kurma yeteneği.0