Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Köprü Kurmak: "Atrium Evi" ile "Hayat Evi" Arasında Doğu Akdeniz'de Konut | ARCH 507 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Farklı araştırma yöntemlerini kullanma becerileri |
2. Bilgiye ulaşma, sentezleme ve yorumlama becerileri |
3. Eleştirel bakış |
4. Akademik yazım ve sunum teknikleri |
5. Doğu Akdeniz genelinde ve Anadolu özelinde konut mimarisi üzerine derin bilgi |
6. Mimarlık Tarihi alanında yeni yaklaşımlar ve disiplinlerarası çalışmalar konusunda güncel bilgi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste Doğu Akdeniz havzasında ve özellikle de Anadolu’da konut mimarisi üzerinde durulacaktır. Geç Antik dönem konutu ile Osmanlı dönemi konutu arasındaki zaman diliminde konut mimarisini sorgulayan ders kültürler arası karşılıklı etkileşimleri ve atrium, avlu, hayat gibi mimari elemanların orijinini ve sürekliliğini sorgulmayı amaçlamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders içeriği, iş yükü ve ölçme yöntemlerinin tanıtılması. Giriş. |
2 | Konut üzerine disiplinlerarası çalışmalar, güncel yaklaşımlar ve sorunlar (I) |
3 | Konut üzerine disiplinlerarası çalışmalar, güncel yaklaşımlar ve sorunlar (II) |
4 | Doğu Akdeniz, Küçük Asya, Anadolu: tanımlar, sınırlar, tarih, coğrafya, iklim, ulaşım ve iletişim |
5 | Tunç Çağı: konut plan tipleri |
6 | Antik Çağ: Klasik, Helenistik, Roma dönemlerinde konut (I) |
7 | Antik Çağ: Klasik, Helenistik, Roma dönemlerinde konut (II) |
8 | Öğrenci ara sunumları ve tartışma |
9 | Geç Antik-Erken Bizans: konut stoğunun dönüşümü |
10 | Orta Bizans döneminde konut |
11 | Geç Bizans-Osmanlı öncesinde konut |
12 | Özel Konu (I): Geç Antik dönem & Erken İslam sarayları |
13 | Özel Konu (II): Osmanlı dönemi ‘Hayat Evi’ |
14 | Öğrenci sunumları ve kapanış tartışması |
|
Kaynaklar: |
Ders kitabı yoktur. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Dark, K. R. Secular Buildings and the Archaeology of Everyday Life in the Byzantine Empire Oxbow 2004 9781842171059
Edwards, B. Courtyard Housing: Past, Present and Future Taylor & Francis 2006 9780415262729
Eldem, S. H. Türk Evi: Osmanlı Dönemi Türkiye Anıt Çevre Turizm Derneği, İstanbul 1984
Ellis, S. P. Roman Housing The University of Michigan 2002 9780715631966
Eski Çağ Bilimleri Enstitüsü Çağlar Boyunca Anadolu’da Yerleşim ve Konut – Bildiriler, Uluslararası Sempozyum, 5-7 Haziran’96 Ege yayınları 1999
Hales, S. The Roman House and Social Identity Cambridge University Press 2009 9780521735094
Kuban, D. The Turkish Hayat House Muhittin Salih Eren 1995
?Lavan??, L., Özgenel, L., Sarantis?, A. C. (eds.)?
Housing in Late Antiquity: From Palaces to Shops Brill 2007 9789004162280
Rabbat, N.O. The Courtyard House: From Cultural Reference to Universal Relevance Ashgate 2010 9780754638438
Üçükerman, Ö., Güner, Ş. Anadolu Mirasında Türk Evleri TC Kültür Bakanlığı Yayınları, İstanbul 1995
Y. Sey (ed.)
Tarihten günümüze Anadolu’da konut ve yerleşme [Housing and settlement in Anatolia: a historical perspective] İstanbul: İstanbul Historical Foundation.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler araştırma ödevleri, okumalar ve bunların sunumu ve tartışması üzerinden yürütülecektir. Ayrıca dönem ödevi olarak her bir öğrencinin belirlenecek bir konu üzerinde bir bildiri yazması ve sunması beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 1 | %50 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |