Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Bütünleşik Tasarım Stüdyosu | ARCH 502 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Tasarımın diğer paydaşlarıyla tasarım sürecini yürütebilir |
2. Bütünleşik tasarım sürecini tanımlar, bilir ve yönetebilir |
3. Sürüdürülebilirlik ilkelerini bilir, tanımlar ve tasarım/larında gözetir |
4. Sıfır/sıfıra yakın enerji, karbon ve su ilkelerini bilir, tanımlar ve tasarım/larında uygular |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders yürütülecek dönemlik mimari tasarım ile öğrencinin tasarım bilgisinin geliştirilmesine, bütünleşik tasarım süreçlerinin anlaşılmasına, sürdürülebilirlik ilkelerinin uygulanmasına fırsat vermektedir. Bu kapsamda ders içeriği ile verilen mimari programa bağlı tasarım konusunun dönem boyunca kritiklerle geliştirilmesi; konu hakkında uzman diğer paydaşların da değerlendirme süreçlerine katılması hedeflenmektedir. Sürdürülebilir yapılı çevrelerin artmasına katkı sağlamanın yanında küresel ısınma ve iklim değişikliği gibi dünyada çokça tarşılan konuların mekansal düzenlemelere etkilerini de incelemek amaçlanmaktadır. Dönem değerlendirmesi, ortaya çıkan final ürünün yanında dönem içerisindeki gelişim de gözetilerek yapılmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Giriş, Bütünleşik tasarım hakkında bilgi verilmesi |
2 | Mimari ihtiyaç programın tanımlanması, tasarım problemlerini belirlenmesi |
3 | Panel Kritik, Yapılı çevrelerde sürdürülebilirlik kavramının incelenmesi |
4 | Panel Kritik, Sıfır/sıfıra yakın enerji kavramının incelenmesi |
5 | Panel Kritik, Sıfır/sıfıra yakın karbon kavramının incelenmesi |
6 | Panel Kritik, Sıfır/sıfıra yakın su bina kavramının incelenmesi |
7 | Panel Kritik, ön tasarım değerlendirme, tartışma |
8 | Panel kritik, bütünleşik sistemlerle tasarım geliştirilmesi |
9 | Panel kritik, bütünleşik sistemlerle tasarım geliştirilmesi |
10 | Panel kritik, bütünleşik sistemlerle tasarım geliştirilmesi |
11 | Panel kritik, bütünleşik sistemlerle tasarım geliştirilmesi |
12 | Panel kritik, bütünleşik sistemlerle tasarım geliştirilmesi |
13 | Panel kritik, detaylı tasarım değerlendirme, tartışma |
14 | Panel kritik, detaylı tasarım değerlendirme, tartışma |
|
Kaynaklar: |
Novotny, V. (2020). Integrated sustainable urban water, energy, and solids management: Achieving triple net-zero adverse impact goals and resiliency of future communities. John Wiley & Sons.
Pfammatter, U., (2014). Building for a Changing Culture and Climate: World atlas of sustainable architecture. DOM Publishers
Mostafavi, M., & Doherty, G. (Rev Ed.). (2016). Ecological urbanism. Zurich: Lars Müller Publishers
Aysin Sev, (2009). Sürdürülebilir Mimari, Yem Yayinlari.
Ken Yeang, (2012) Ekotasarim, Yem Yayimlarin.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Bielefeld, B., Borkeloh, M., Görg, A., Hölzinger, M. D., Kummer, N., Schneider, R., ... & Weyand, B. (2016). Planning Architecture: Dimensions and Typologies. Birkhäuser.
McLeod, V. (2010). Çağdaş konut mimarisinden detaylar., Yem Yayınevi |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, haftada üç saat olarak, teorik bilginin uygulama ile pekiştirildiği stüdyo dersleri olarak uygulanır. Dönemlik verilen proje konusu her hafta panel kritiklerle değerlendirilir. Bu kapsamda projenin geliştirilmesi için gereken teorik bilgiler sınıfta sunum, inceleme ve tartışma yöntemleriyle aktarılır. Öğrencilerin dönem içinde projelerini verilen kritikler çerçevesinde geliştirmesi ve detaylı bir proje olarak sunması beklenir. Bu bağlamda bütünleşik tasarım ilkelerine balı olarak tasarım sürecinin yürütülmesi beklenir. Dönem boyunca yapılan çalışmalar her hafta yapılan panel kritiklerin dışında, 2 ara jüri ve bir final jürisi ile değerlendirilmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %60 |
Proje | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |