PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Düşünce TarihiELL 5813 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Düşünce tarihinde önemli mevzular hakkında bilgi sahibi olurlar.
2. Tarih, tarih yazımı ve fikirlerin yayılması üzerine çeşitli eleştirel bakış açıları edinirler.
3. Belirli mevzular üzerine eleştirel ve akademik analizler yazabilirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Düşünce tarihi fikirlerin ve düşünce biçimlerinin disiplinlerarası gelişimini, diğer fikirlerle bağlantılarını, dilde ve söylemde, kültürel ve sosyal bağlamlarda değişikliklerin yanı sıra bilgiyi şekillendirme ve irdelemede kurumların ve düşünürlerin rolünü inceler. Edebiyat incelemesi metinlerin üretildiği, yayıldığı ve kabul edildiği bağlamlardan ayrılamayacağından, bu ders tarihin nasıl üretildiği, yorumlandığı, kullanıldığı ve değiştirildiğinin yanı sıra “tarihin yeniden yapılandırılması” yanılgısına ve “resmi,” “bilimsel” ya da “nesnel” tarih tartışmalarına dair bir dizi bakış açısı sunar. Amaç, gerçek ve kanıtların rastlantısal doğası ve metin ve yoruma dayalı incelemelerin bağlama bağlılığı konusunda öğrencilerin farkındalığını arttırmak; onlara tarihi kaynaklar ve diğer malzemenin değerlendirilmesinde eleştirel ve bilinçli bir yaklaşım kazandırmaktır. Ders malzemesi, araştırma alanlarında öncü Lovejoy, Cassirer, Isaiah Berlin, Collingwood, Annales tarihçileri, White, Popper, Skinner, Grafton, Pocock ve LaCapra gibi bilim insanlarının seçilmiş metinlerinden; tarih yazımı ve okumaya yönelik dilbilim, sosyoloji ve diğer alanlardaki yaklaşımlardan oluşabilir (Derrida, Foucault, Bourdieu, Ariès, Furet, de Certeau, Badiou, Rancière, Passeron, Niethammer, Huntington, Fukuyama vb).
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak Kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Entelektüel tarihteki temel konulara giriş
2Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması
3Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması
4Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması
5Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
6Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
7Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
8Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi
9Vize
10Entelektüel tarihte seçilmiş konuların tartışılması
11Entelektüel tarihte seçilmiş konuların tartışılması
12Entelektüel tarihte seçilmiş konuların tartışılması
13Entelektüel tarihte seçilmiş konuların tartışılması
14İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi
 
Kaynaklar:
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler Öğrencilerin dönem boyunca derslerin % 70 ine katılması gerekmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Haftalık Çalışmalar14%40
Ödev2%20
Ders Katılımı14%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Öğrenciler İngilizce dili konusunda kuramsal ve uygulamalı düzeyde bilgiye ve düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade etme becerisine sahip olacaklardır.4
2Öğrenciler analitik düşünme becerisine sahip olacak ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade edebileceklerdir.1
3Öğrenciler okullar, kültürel kurumlar, vb. yerlerde bilgi ve deneyimlerini gelecek nesillere aktararak topluma hizmet etmeyi öğreneceklerdir. 2
4Öğrenciler edebi terimler ile İngiliz edebiyatının edebi dönemleri, akımları ve/veya türleri hakkında güncel bilgiye sahip olacaklardır.3
5Öğrenciler sınıf, cinsiyet ve ırk çalışmaları gibi alana ilişkin konu ve disiplinler hakkında bilgi sahibi olarak kültürel konuları tartışabileceklerdir.4
6Öğrenciler edebiyat ve kültür konularında bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapmayı öğrenecek, araştırma teknikleri, yöntemleri ve etik konularında bilgi sahibi olacaktır.2
7Öğrenciler İngiliz edebiyatından başka edebiyatları da değerlendirebileceklerdir.1
8Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak ve edebi ve kültürel metinleri inceleyebileceklerdir.3