Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çağdaş Kültür İncelemeleri | ELL 555 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Edebi sanatsal ve başka kültürel metinler hakkında bilgi sahibi olurlar. |
2. Çeşitli kültürel eserler ve bunların metinsel formları üzerine çeşitli eleştirel bakış açıları geliştirirler. |
3. Seçili metinler üzerine eleştirel ve akademik çalışmalar üretirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, küreselleşme ve teknolojideki hızlı gelişmeler bağlamında bir dizi çağdaş sorunu akademik ortamlarda tartışıldığı şekilde ve yerel, bölgesel ve uluslararası yazılı, görsel ve dijital medyada yer aldığı şekliyle inceler. Ders, kurumsal inanç ve düşünce sistemlerinin olanak ve sınırlılıklarını tartışma ve bu konularda aydın, mantıklı bakış açıları geliştirme üzerine - özellikle de bunlar edebi, görsel ve diğer türde metinlerin odak noktasını oluşturdukları için - yoğunlaşır.
Ders malzemesi (eleştirel makaleler, çevrimiçi metinler ve web günlüklerini içeren medya raporları, filmler vb.) her dönem yeni konular ortaya çıktıkça farklılık gösterir. Yine de, genel olarak okumalar ve tartışmalar, iklim değişimi ve çevre sorunları; insan hakları ve protesto hareketleri; savaş, sınırlar ve vatandaşlık; yer değiştirme, göç, mülteciler ve kimlikleri; uluslararası hukuk, terörizm ve milliyetçilik; yönetimsellik ve sosyal yapılar; haber ve sosyal medyanın kullanımları ve etkileri; ideolojiler, inanç sistemleri ve sansür; bilim; tıp ve sağlık; gelişen teknolojiler ve etik sorunlar gibi çok çeşitli güncel konularda olacaktır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler akademik becerilerini geliştirmek için üretken yapay zeka araçlarından yararlanabilirler, ancak yapay zeka teknolojilerinin etik olmayan kullanımı intihal olarak kabul edilir ve öğrenci akademik açıdan cezalandırılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kültürel çalışmalardaki temel konulara giriş |
2 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması (akademik, basılı, görsel ve dijital) |
3 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması (akademik, basılı, görsel ve dijital) |
4 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması (akademik, basılı, görsel ve dijital) |
5 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
6 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
7 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
8 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
9 | Ara Sınav |
10 | Kültür ve kültürler arası bağlamlarda seçilmiş konuların tartışılması |
11 | Kültür ve kültürler arası bağlamlarda seçilmiş konuların tartışılması |
12 | Kültür ve kültürler arası bağlamlarda seçilmiş konuların tartışılması |
13 | Proje sunumları |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler. Öğrencilerin bütün derslere katılımı beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Projesi | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Öğrenciler edebi ve kültürel yapıtları inceleyerek yaratıcı olmayı, yeni bilgi ve anlama biçimleri üretmeyi öğreneceklerdir. | 2 |
2 | Öğrenciler araştırma alanlarıyla ilgili olan etik konularda aktif rol alacaklar, araştırma yöntemlerini kullanarak edebiyat ve kültür incelemeleri yapacaklardır. | 2 |
3 | Öğrenciler, ulusal ve uluslararası araştırma ve eğitim ortamlarında bilgilerini aktarmak suretiyle topluma hizmette bulunacaklardır. | 0 |
4 | Öğrenciler İngiliz edebiyatının dönemleri ve akımları ile edebi tür ve terimler konularında uzmanlaşacaklardır. | 1 |
5 | Öğrenciler çok kültürlülük, ırk, toplumsal cinsiyet ve sosyal sınıf gibi toplumsal konularda tartışma becerisini geliştirecektir. | 4 |
6 | Öğrenciler İngiliz Edebiyatı dışındaki edebiyatları da değerlendirebileceklerdir. | 0 |
7 | Öğrenciler edebiyat kuramlarıyla ilgili bilgilerini edebiyat ve kültür metinlerinin incelemesinde kullanacaklardır. | 2 |