Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Toplumsal Cinsiyet, Etnisite ve Milliyetçilik Çalışmaları | ELL 582 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Toplumsal cinsiyet, cinsellik, etnisite ve milliyetçilik kavramlarını saran önemli çağdaş mevzuları öğrenirler. |
2. Bu mevzular üzerine çeşitli eleştirel bakış açıları geliştirirler. |
3. Belirli metinler ve mevzular üzerine eleştirel ve akademik analizler yazabilirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders bireysel ve grup kimliğinin oluşturulma, kodlanma ve temsil edilme biçimleri ile kimlikleri geliştirip sürdürmek için gerekli güç yapılarını ve biyoloji, iklim değişikliği, tarih, jeopolitik ve kültürel gelenekler, inanç ve söylenceler gibi bu yapıları etkileyen unsurları inceler.
Metinler çağdaş düşüncenin gelişimini göstermek için çeşitli disiplinlerden seçilebilir. Ders edebiyat, sinema, medya temelli, sosyo-politik ya da diğer temsil türlerini tarihsel ve kuramsal çerçevelerde değerlendirir. Bunların çoğu birbiriyle örtüştüğünden, geniş bir yelpazede şu farklı bakış açıları işlenecektir: toplumsal cinsiyet (Richard von Krafft-Ebing, Haraway, Benjamin Singer, Andrew Sharpe, Foucault, Spivak, Wittig, Bryson, Roderick Ferguson, Anzaldua, Sarah Ahmed, Jack Halbsterstram, Jasbir Puar, Nancy Fraser, Butler vb.); etnisite (Weber, Geertz, Glazer, Daniel Bell, Balibar, Hobsbawm vb); ve milliyetçilik (Renan, Giddens, Gellner, Benedict Anderson, Anthias, Yuval-Davis vb). Kimliklerin gelişmesinde ortaya çıkan sınıf, ırk ve çağ sorunları gibi çerçeveler de bu bağlamda tartışılacaktır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kimlik oluşumundaki konulara giriş |
2 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması (cinsiyet ve cinsellik) |
3 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması (cinsiyet ve cinsellik) |
4 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması (cinsiyet ve cinsellik) |
5 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
6 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
7 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması (etnisite ve milliyetçilik) |
8 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması (etnisite ve milliyetçilik) |
9 | Vize |
10 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması (etnisite ve milliyetçilik) |
11 | Seçilmiş birincil metinlerin tartışılması (etnisite ve milliyetçilik) |
12 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
13 | Birincil metinlerin bağlam ve kuramsal referans çerçevelerine göre analizi |
14 | İşlenmiş konuların gözden geçirilmesi |
|
Kaynaklar: |
Okunacak malzeme dönemden döneme eğitimciye göre değişiklik gösterir. Seçilen okumaları öğrenciler internet üzerinde veya fotokopi olarak elde edebileceklerdir.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, sınıf içi tartışmalar ve seminerler |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %50 |
Proje | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |